موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
208658
۱۲ آبان ۱۳۹۸

ماجرای سوختن دلخراش کودک ۴ ساله در آغوش‌ آتش

آتش‌سوزی هولناکی که از یک اتاق اجاره‌ای ۱۲ متری (مغازه) شروع شده بود، در حالی پسر بچه چهار ساله‌ای را به کام مرگ فرستاد که مادر کودک در منزل را روی او قفل کرده بود!

به گزارش کودک پرس ، این حادثه جانگداز حدود ظهر روز پنج‌شنبه در حالی رقم خورد که زن ۳۰ ساله، در مغازه‌ای را که به عنوان منزل مسکونی اجاره کرده بودند، قفل زد تا برای خرید! بیرون برود. در همین حال مصطفی کودک چهار ساله این زن داخل اتاق اجاره‌ای ماند که اجاق گاز تک شعله‌ای نیز کف آن روشن بود!

 

 

هنوز نیم ساعت از این ماجرا نگذشته بود که اهالی محل دود غلیظ سیاه رنگی را دیدند که از داخل مغازه (منزل استیجاری) به هوا برخاست. در این هنگام بود که مادر کودک از خرید بازگشت و با دیدن دود سیاه رنگ، بلافاصله کلید را به قفل انداخت، ولی با رسیدن اکسیژن بیشتر به شعله‌های آتش، هرم سوزان آن صورت و مو‌های زن جوان را نشانه رفت. زن که بخشی از پیکرش دچار سوختگی شده بود فریاد زنان برای نجات فرزندش که درون خانه بود از مردم کمک می‌خواست، اما هیچ کس نمی‌توانست به شعله‌های سرکش نزدیک شود.

لحظاتی بعد زنگ تلفن نیرو‌های امدادی و انتظامی به صدا درآمد و خودرو‌های آتش نشانی آژیرکشان وارد پنجتن ۶۹ شدند. آنان که از ناله‌های جانسوز مادر جوان، به وجود کودک داخل مغازه پی برده بودند، بی محابا خود را به داخل شعله‌های آتش زدند تا مصطفی را نجات دهند، ولی دیگر دیر شده و کودک بی گناه کنار در دست شویی این فضای محقر سوخته بود. گزارش ها حاکی است، نیرو‌های انتظامی نیز که با دستور سروان مسلم مختاری فر (سرپرست کلانتری پنجتن) و به سرپرستی سروان نجاتی در محل حادثه حضور یافته بودند به حفظ این صحنه رقت بار پرداختند و مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد مشهداطلاع دادند.

 

دقایقی بعد با حضور قاضی کاظم میرزایی در محل حادثه، زن جوان هم که دچار سوختگی‌هایی شده بود به مرکز درمانی انتقال یافت و بدین ترتیب تحقیقات در این باره آغاز شد. بررسی‌های مقدماتی نشان می‌داد، ساختمان سه طبقه دارای لوله کشی گاز شهری نبوده و مالک با استفاده از یک رشته بلند شیلنگ گاز، از منزل همسایه به طبقات این ساختمان و همچنین مغازه اجاره‌ای گازرسانی کرده است!

بنابر گزارش، اگرچه کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی دقیق علت وقوع آتش سوزی هستند که از اجاق گاز تک شعله روشن شروع شده یا از اتصالات غیرایمن و گازکشی از منزل همسایه این حادثه تلخ رخ داده است، اما فرضیه‌های موجود بیانگر آن است که کودک چهار ساله پس از شعله ور شدن منزل و در حالی که در مغازه (منزل استیجاری ۱۲ متری) قفل بوده، راه گریزی پیدا نکرده و سرگردان و وحشت زده به سوی در دست شویی گریخته، ولی دود غلیظ و شعله‌های آتش او را زنده زنده به کام مرگی تلخ کشانده است.

این گزارش حاکی است، به دستور قاضی میرزایی، جسد این کودک بی گناه که قربانی سهل انگاری بزرگ تر‌ها شد در حالی برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت که برخی شواهد نیز نشان از خودنمایی اعتیاد در این مکان دارد.

 

در ادامه تحقیقات مادر کودک در گفت وگویی کوتاه به مقام قضایی گفت: شوهرم یک کارگر ساده است و سر کار بود که من برای خرید مایحتاج زندگی، به بیرون از منزل رفتم! به همین دلیل وقتی دیدم پسرم در منزل تنهاست مجبور شدم در مغازه را قفل کنم که این حادثه رخ داد.

 

 

 

منبع: روزنامه خراسان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار