موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208237
۰۴ آبان ۱۳۹۸

ضرورت آشنایی هنرمندان با نیاز مخاطبان کودک و نوجوان

یک کارگردان تئاتر گفت: هنرمندان برای تولید آثار نمایشی کودکان و نوجوانان ابتدا باید با نیاز مخاطبان این گروه آشنا باشند.

به گزارش کودک پرس ، مهدی حبیبی که با نمایش «وقتی که هفت سالم بود» در بخش خیابانی این دوره از جشنواره حضور دارد؛ گفت: من تجربه اجرای نمایش در کشورهای مختلف را دارم و به جرأت می‌توانم بگویم مخاطبان تئاتر در ایران بسیار پرشور و با صمیمیت خاصی نمایش می‌بینند؛ در حالی‌که در کشورهای خارجی چنین صمیمیتی از سوی تماشاگران در تئاتر خیابانی دیده نمی‌شود.

حبیبی درخصوص ویژگی‌های تئاتر خیابانی گفت: مخاطب تئاتر صحنه‌ای خاص است اما تئاتر خیابانی مخاطب عام دارد و ویژگی بارز آن این است که همه اقشار جامعه می‌توانند نمایش خیابانی ببینند.

این هنرمند تئاتر با بیان اینکه مردم همدان تئاتر را در سبد فرهنگی خود جا داده‌اند، تصریح کرد: من هر سال تمام تلاش خود را خواهم کرد که برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، اثر تولید کنم چون مردم استقبالی بسیار پرشور از جشنواره و بخصوص تئاتر خیابانی دارند؛ این استقبال به هنرمند انگیزه می‌دهد که آثاری باکیفیت تولید کند.

 

این کارگردان و بازیگر تئاتر درخصوص نمایش «وقتی که هفت سالم بود» که در جشنواره اجرا خواهد شد، گفت: این نمایش داستان پسربچه‌ای هفت ساله است که با محیط پیرامون خود روبه‌رو می‌شود؛ «وقتی که هفت سالم بود» روایتگر داستان خانوادگی و اجتماعی است.

حبیبی با تأکید بر اینکه انتخاب شعار «کودک، تئاتر و طبیعت» برای جشنواره انتخاب بسیار خوبی است و می‌تواند تأثیر خود را در تولید آثار نمایشی و حتی در جامعه نشان دهد، عنوان کرد: اگر انسان در کودکی یاد بگیرد که چطور با طبیعت رفتار کند در بزرگسالی کمتر به طبیعت آسیب‌ خواهد زد.

این هنرمند با تأکید بر اینکه برای اثرگذاری تئاتر کودک، باید با دغدغه‌های این قشر آشنایی داشته باشیم، اظهار کرد: وقتی هنرمند نیاز کودک را بداند و بفهمد به طور قطع اثری موفق تولید خواهد کرد؛ آثاری می‌توانند اثرگذار و شایسته باشند که به نیازهای به‌روز کودکان و خانواده‌ها بپردازند.

 

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان‌ماه در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار خواهد شد.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار