موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208209
۰۲ آبان ۱۳۹۸

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در بین ۱۳۰ هزار کودک مازندرانی

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در بین ۱۳۰ هزار کودک مازندرانی بین ۳ تا ۶ سال همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، طرح پیشگیری از تنبلی چشم در بین 130 هزار کودک مازندرانی بین 3 تا 6 سال همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران امشب در آیین افتتاح این طرح به صورت پایلوت در حاشیه مهد سعادت نکا در مسکن مهر گفت: تشخیص بموقع اختلالات بینایی در جلوگیری از مزمن شدن بیماری چشمی مؤثر است و انتظار داریم خانواده‌ها با استقبال از این طرح کمک‌کار ما برای اجرا باشند.

جمال باقری با اعلام اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان مازندران همزمان با سراسر کشور از امروز اول آبان ماه در بین 130 هزار کودک مازندرانی آغاز شد؛ اظهار کرد: سال گذشته با غربالگری ۱۰۷ هزار کودک مازندرانی ۲ هزار و ۶۲۰ کودک دارای اختلال بینایی شناسایی شدند که یکهزار و ۱۲۶ نفر دارای تنبلی چشم بودند.

 

وی در ادامه به اهمیت توجه خانواده ها به انجام آزمایش تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها باید در سنین بین سه تا شش سال ، حداقل سه بار کودکان را در این طرح مشارکت داده و پیشگیری از تنبلی چشم را اجرایی کنند.
باقری با اشاره به هزینه این طرح برای هر خانواده یادآور شد: هر خانواده فقط با پرداخت 75 هزار ریال برای اجرای طرح بینایی سنجی کاغذی و از طریق دستگاه می‌تواند کودک خود را مورد آزمایش تنبلی چشم بین سه تا 6 سال قرار بدهد.
مدیر کل بهزیستی مازندران با نواختن زنگ طرح گیشگیری از تنبلی چشم مازندران در حاشیه مهد سعادت نکا افزود: هزینه اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم، برای افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و حاشیه مهدها رایگان است.

وی خاطر نشان کرد: بهترین زمان و فرصت برای جلوگیری از تنبلی چشم سنین سه تا شش سال است و در صورت شناسایی اختلال و تنبلی چشم که نیاز به عینک و جراحی باشد، تمامی خدمات درمانی به صورت رایگان از سوی بهزیستی ارائه می‌شود.

باقری گفت: سال گذشته غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در بین ۱۰۷ هزار کودک مازندرانی انجام شد که 75 درصد را تحت وشش قرار داد و از این تعداد، ۲ هزار و ۶۲۰ کودک دارای اختلال بینایی شناسایی شدند که یکهزار و ۱۲۶ نفر دارای تنبلی چشم بودند.

 

 

 

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار