موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208021
۲۹ مهر ۱۳۹۸

انتقال مفاهیم اسلامی به نسل‌ نوجوان و جوان به خوبی انجام نمی‌شود

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تیران‌ و کرون گفت: انتقال مفاهیم اسلامی به جوانان و نوجوانان در مدارس و دانشگاه‌ها به خوبی انجام نمی‌شود.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام علی چگینی در اجتماع عزاداران اربعین امام حسین(علیه‌السلام) در آستان امامزاده احمد تیران افزود: در کشورهای غربی دشمنی با اسلام و نبرد با مسلمانان کار می‌کنند اما در کشور اسلامی برای ترویج فرهنگ ناب اسلام محمدی(صلی‌الله علیه و آله و سلم) کمتر توجه می‌شود.

وی بیان‌کرد: باید برنامه‌ریزی جدی در امر ترویج فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها و مدارس انجام شود تا اینکه نسل جوان و نوجوان کشورمان واقعیت‌های دینی را بشناسند و معرفت آن‌ها در حوزه اهل‌البیت(علیهم‌السلام) و نسبت به امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) افزایش پیدا کند.

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تیران‌ و کرون با بیان این که رویکردهای فعالیت‌های آموزشی متناسب با جامعه و نظام اسلامی نیست، تصریح‌ کرد: برنامه‌های نظام آموزشی و تربیتی کشور متناسب با نیاز روز جامعه و ارزش و مبانی نظام اسلامی قرار نگرفته و برخی اقدامات این نهادهای مهم فرهنگی اثر و ارزشی برای مردم و پیشرفت کشور ندارد.

 

وی بی اطلاعی کودکان، نوجوانان و جوانان از واقعیت‌های دین را خسارت برای جامعه برشمرد و گفت: خانواده‌ها دغدغه مسائل دینی و معنوی فرزندان را داشته باشند و همه امور را به مدارس و نهادهای آموزشی و فرهنگی نسپارند.

چگینی با بیان این که جامعه به معنویت نیاز دارد، خاطرنشان‌کرد: محبت اهل‌البیت(علیهم‌السلام) و ارتباط‌های دینی در تامین این مولفه مهم اهمیت دارد و هم‌افزایی و همبستگی بین تشکل‌های دینی و مذهبی به تقویت عملکرد و ارائه برنامه‌های با کیفیت کمک می‌کند.

 

وی یادآورد شد: نیازهای معنوی با انس با اهل‌البیت(علیهم‌السلام) و توجه به دستورات و موازین دینی تامین می‌شود ولی برخی توجه به این دغدغه مهم را در راه و روش‌های دیگری پیدا می‌کنند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار