موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
207956
۲۸ مهر ۱۳۹۸

کودکان ۱۸ درصد جمعیت شهر تهران را تشکیل می‌دهند

مدیرکل حوزه سلامت شهرداری تهران گفت: تعداد سالمندان کشور هشت میلیون و ۲۳۱ هزار نفر و تعداد سالمندان شهر تهران یک میلیون نفر معادل ۱۰.۳ درصد جمعیت شهر تهران است.

به گزارش کودک پرس ،  زینب نصیری مدیرکل حوزه سلامت شهرداری تهران در همایش ملی زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات امروز در دانشگاه علامه طباطبائی، طی سخنانی درباره چالش‌های افراد با نیازهای خاص در دسترسی به محیط های فیزیکی و اطلاعاتی و بررسی بسترهای موجود، گفت: همه افراد فارغ از تفاوت‌های جسمانی، روانی، جنسیتی، اجتماعی و فرهنگی باید از فرصت‌های برابر در دسترسی به اطلاعات، امکانات و دریافت خدمات برخوردار باشند.

وی افزود: از سویی ضروری است که فضاهای شهری دارای ویژگی‌های دموکراتیک و قابل دسترس برای تمام گروه‌های جمعیتی بوده و محیط امن و ایمن را برای مشارکت فعال و موثر شهروندان خود فراهم کند.
این مددکار اجتماعی ادامه داد: از سوی دیگر حق دانستن، دسترسی آزاد و همگانی به اطلاعات و توانمندسازی افراد مورد تاکید است.
نصیری تاکید کرد: فارغ از برخی محدودیت‌های اطلاعاتی که در انتشار عمومی داده‌ها و اطلاعات توسط دولت‌ها در سطوح مختلف اعمال می‌شود و نیازمند توجه به بسترهای خاص حقوقی، دیپلماسی و سیاستگذاری کشورهاست، به نظر می‌رسد توجه به مسائل افراد با نیازهای خاص در دسترس‌پذیری شهرها از موضوعات حائز اهمیتی است که مورد غفلت واقع می‌شود.

مدیرکل سلامت شهرداری شهرداری تهران افزود: این در حالی است که الزامات قانونی مانند کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت، کنوانسیون حقوق کودک، قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، دستورالعلمل سهل‌الوصول‌سازی ابزارهای تألیفی پیش‌بینی شده در بخش اصول اولیه سهل‌الوصول‌سازی، استانداردهای مصوب ستاد مناسب‌سازی کشور و در کلانشهری چون تهران مصوباتی چون شهر دوستدار کور، شهر دوستدار سالمند و مناسب‌سازی فضاهای شهری از اصلاح محیط‌های فیزیکی و اطلاعاتی با تاکید بر کودکان، افراد دارای معلولیت و سالمندان پشتیبانی و حمایت می‌کند.
وی در بخش دیگری از این پنل اظهار داشت: بر اساس برآورد سازمان ملل متحد، ۱۰ درصد مردم جهان را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند و در ایران آمار دقیقی از افراد دارای معلولیت وجود ندارد.
نصیری خاطرنشان کرد: در آخرین سرشماری سال ۹۵ برداشت جمعیتی از افراد دارای معلولیت صورت نگرفته است. این در حالی است که در ایران افراد دارای اختلال طیف اوتیسم، یادگیری و غیره به عنوان افراد دارای معلولیت طبقه‌بندی می‌شوند.

به گفته این مددکار اجتماعی، آمار افراد دارای معلولیت شهر تهران که دارای پرونده در سازمان بهزیستی هستند ۱۰۶ هزار و ۸۷۶ نفر است.
مدیرکل حوزه سلامت شهرداری تهران افزود: تعداد سالمندان جهان ۶۵۰ میلیون نفر، تعداد سالمندان کشور هشت میلیون و ۲۳۱ هزار نفر و تعداد سالمندان شهر تهران یک میلیون نفر معادل ۱۰.۳ درصد جمعیت شهر تهران است.

وی همچنین اظهار داشت: تعداد کودکان کشور زیر پنج سال، هشت میلیون نفر و تعداد کودکان شهر تهران یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۹۷ نفر که معادل ۱۷.۸ درصد جمعیت شهر تهران است.

 

 

 

منبع: روابط عمومی فرمانداری تهران

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار