موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
207937
۲۵ مهر ۱۳۹۸

گزارش یونیسف درباره سوءتغذیه میلیون‌ها کودک در جهان

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد: یک سوم جمعیت ۷۰۰ میلیون نفری کودکان زیر پنج سال جهان از سوءتغذیه رنج می‌برند.

به گزارش کودک پرس ، بر اساس آمار منتشره توسط صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، شکاف میان طیف ضعیف و غنی در جهان، اکنون به کشورهای با درآمدهای متوسط و فقیر رسیده است.

بر اساس آمار یونیسف، یکصد و ۴۹ میلیون کودک زیر چهار سال به دلیل نوع تغذیه از کوتاهی شدید قد رنج می برند.

یونیسف همچنین در گزارش تازه خود آورده است که نیمی از کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان، ویتامین و مواد معدنی کافی را دریافت نمی‌کنند؛ امری که ضعف دید، اختلال در شنوایی و نقص در سیستم ایمنی بدن را با خود به همراه می‌آورد. یونیسف این نوع از کمبود تغذیه را «گرسنگی پنهان» نامیده است؛ چرا که «شما تأثیرش را تنها زمانی متوجه می‌شوید که خیلی دیر شده است».

 

تخمین زده می شود بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می برند. این علاوه بر دو میلیارد نفری است که با مصرف بیش از حد مواد غذایی مضر، زمینه ساز بروز چاقی مفرط، بیماری‌های قلبی و دیابت شدهاند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) همچنین در گزارش خود اعلام کرد: با افزایش تنش در شمال سوریه در روزهای اخیر، تاکنون بیش از ۷۰ هزار کودک در این کشور آواره شده اند.

بر اساس بیانیه یونیسف، حداقل ۱۷۰ هزار کودک به دلیل خشونت های جاری در مناطق شمالی سوریه به کمک های بشردوستانه نیاز شدید دارند.

 

یونیسف اعلام کرد که این صندوق با توجه به افزایش خشونت ها در شمال سوریه، از تمام طرف های درگیر می خواهد تا در حملات و نزاع های مسلحانه از جان کودکان بی پناه حفاظت کنند؛ زیرا کسانی که در شمال شرقی و نقاط دیگر سوریه می جنگند، باید از زیرساخت های غیرنظامی محافظت کنند و از آن برای منافع نظامی استفاده نکنند.

نیروهای ارتش ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی به نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال سوریه حمله کرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) بیان کرد.

دولت سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق شمال شرق این کشور از آمادگی ارتش برای مقابله با هر چالشی خبر داده است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار