موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
207931
۲۵ مهر ۱۳۹۸

۶۵۰ هزار کودک در هرات واکسن “فلج اطفال” دریافت می‌کنند

معاون اداره بهداشت هرات با بیان اینکه واکسیناسیون فلج اطفال در هرات آغاز شده، گفت: در برخی مناطق ناامن کودکان از دریافت واکسن محروم ماندند.

به گزارش کودک پرس ، دور پائیزی واکسن فلج اطفال در هرات با همکاری موسسات همکار خارجی و اداره بهداشت در هرات آغاز شد و در این دور از کمپین واکسن فلج اطفال 75 درصد از کودکان واکسن خواهند شد.

«محمد اصف کبیر» معاون اداره بهداشت هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: روند پائیزی واکسن فلج اطفال در هرات آغاز شده و قرار است تا به مدت 7 روز بیش از 650 هزار کودک در مراکز درمانی و مساجد در مرکز شهر ، شهرستان‌ها و روستاها واکسن شوند و از سوی دیگر نیز 270 تیم به صورت سیار ایجاد شده تا خانه به خانه کودکان را در صورت عدم مراجعه به مراکز بهداشتی واکسن کنند.

 

وی اضافه کرد: در این دور از کمپین واکسن فلج اطفال تنها کودکان زیر سن 5 سال واکسن می‌شوند و طبق بررسی های اداره بهداشت هرات از 100 درصد کودکان در این ولایت تنها 75 در‌صد آنها که در مناطق امن قرار دارند و می‌توانند واکسن شوند و 25 درصد دیگر نیز به دلیل تهدید های طالبان از واکسن محروم خواهند بود.

معاون اداره بهداشت هرات تاکید کرد: طالبان و مخالفین مسلح دولت در برخی از شهرستان‌ها مانع کمپین خانه به خانه شده و این روند را با مشکل جدی رو به رو کرده‌اند و طالبان باید زمینه را برای واکسیناسیون کودکان فراهم کند.

وی همچنان گفت: در حال حاضر پس از سال 2015 میلادی که ، یک مورد فلج اطفال در هرات به ثبت رسیده بود با تلاش‌های گسترده بخش بهداشت در هرات دیگر موردی ثبت و یافت نشده، اما رفت وامدهای شهروندان ولایت های همجوار به هرات و از همه مهمتر حضور گسترده خانواده آوارگان داخلی در هرات نگرانی هایی را در پی داشته است.

 

از سوی دیگر نیز «مهدی حدید» عضو شورای ولایتی هرات نیز با اشاره به غیرسیاسی بودن روند کاری وزارت بهداشت افغانستان در تمامی ولایات گفت: در حال حاضر با تمام غیرسیاسی بودن فعالیت‌های پزشکی و کمپین‌های فلج اطفال باز هم شاهد تهدید از سوی طالبان هستیم.

«مولوی حسینی» مسوول ارتباطات و ترویج فرهنگ اسلامی اداره حج و اوقاف هرات با اشاره به تهدید امنیتی در برخی از شهرستان‌ها که مانع واکسن شدن کودکان در مقابل بیماریهای خطرناک شده است، گفت: گروه‌های مخالف مسلح دولت باید بدانند که کمک رسانی و مراقبت از بهداشت و سلامتی انسان امری مشروع و دینی است.

وی تاکید کرد: باید به جای متوقف کردن این روند تلاش کنند تا شهروندان بخصوص کودکان با استفاده از واکسن های فلج اطفال از مبتلا شدن به بیماریهای خطرناک محفوظ بمانند.

 

افغانستان در کنار پاکستان و نیجریه از جمله کشورهای هستند که تاکنون موفق به محو فلج اطفال در کشورهای خود نشدند.

 

 

 

منبع: میزان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار