موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
207928
۲۵ مهر ۱۳۹۸

حرکت زرین شهر به سمت شهر دوستدار کودک

شهردار زرین شهر گفت: شهرداری زرین شهر در راستای مباحث کالبدی توجه ویژه‌ای به مسائل کودکان داشته از این رو سعی شده با برنامه‌ریزی پارک‌های محله‌ای را به گونه‌ای تجهیز کند که کودکان بتوانند با آسایش خاطر و راحتی از وسایل بازی استفاده کنند.

به گزارش کودک پرس ، یثم محمدی در ویژه برنامه گرامیداشت هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان زرین شهر با بیان اینکه کودکان و نوجوانان از شهروندان مهم محسوب می شوند، اظهار کرد: مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم درتلاش بوده تا بیش از پیش قشر کودک و نوجوان را مورد توجه قرار دهد چراکه کودکان شهروندان بالغ فردا هستند که جامعه را می سازند و مسئولیت های مختلف را عهده دار می شوند.
وی با بیان اینکه امروز باید به کودکان فرصت مشارکت و تصمیم گیری‌های مختلف داده شود، افزود: با توجه به جایگاه مدیریت شهری در اثرگذاری و تاثیرپذیری بر روی اقشار مختلف جامعه در تلاش هستیم با افزایش ارتباطات خود با نهادهایی چون کانون پرورش فکری کودکان زرین شهر نقش خود را در آموزش حقوق شهروندی ایفا کنیم تا در آینده شهروندانی آگاه با توسعه ی رفتار و عادات مناسب شهروندی درجامعه داشته باشیم و در این بین باید گام های بلندی چون معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های این کانون برداریم.

شهردار زرین شهرخاطرنشان کرد: طی سال های اخیر شاهد اجرای طرحی تحت عنوان همیار پلیس در کشور بودیم و نتیجه آن نیز قرار گرفتن کودکان در کنار پلیس،‌ و اجرای مقررات توسط والدین به دلیل تذکرات متعدد کودکان بود و قطعا اگر چنین ایده هایی در حوزه های مختلف فرهنگی، خصوصا آموزش شهروندی اجرایی شود شکل‌گیری تفکر توسعه پایدار را از سنین کودکی شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه براساس گزارشات ارائه شده کانون پرورش فکری کودکان این شهر سالانه به بیش از۵۰۰ نفر خدمات رسانی می کند، تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان زرین شهر با هزینه ی کمتر از ۲۰ هزار تومان به کودکان اقشار ضعیف جامعه خدمات ارایه می کند و قطعا می توان با استفاده از ظرفیت این کانون در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی گام های مهمی برداشت.

محمدی ادامه داد: فعالیت کانون پرورش فکری کودکان زرین شهر در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و علمی غذای روح و روان کودکان بوده و برگزاری کلاس های نقاشی، سفالگری و خوشنویسی، قصه گویی و قصه نویسی، شعر خوانی، معرفی کتاب، نمایش عروسکی، سرود، فعالیت های علمی نجوم و زیست شناسی و فعالیت های هنری سبب شکوفایی نبوغ فکری این نسل تاثیرگذار خواهد بود از این رو باید فعالیت این عزیزان مورد توجه همه دستگاه ها قرار گیرد.
وی اضافه کرد: شهرداری زرین شهر در راستای مباحث کالبدی توجه ویژه ای به مسائل کودکان داشته از این رو سعی شده با برنامه ریزی پارک‌های محله ای را به گونه ای تجهیز کند که کودکان ب‌توانند با آسایش خاطر و راحتی از وسایل بازی استفاده کنند.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم در تلاش است زمینه ساز زندگی شاد و پرنشاط کودکان در شهرمان بوده و در نهایت با برنامه ریزی و تقسیم عادلانه منابع به استانداردهای شهرِ دوستدار کودک دست یافته و البته در این مسیر قطعا نیازمند همراهی و همگرایی تمامی مسئولان و حتی خیران نیک اندیش هستیم.

 

 

 

منبع: اصفهان امروز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار