موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
207914
۲۴ مهر ۱۳۹۸

فیلم کوتاه مَگرالِن در جشنواره بین‌المللی کودک شارجه

فیلم کوتاه «مَگراِلن» در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان شارجه در کشور امارات به ‌نمایش در می‌آید.

به گزارش کودک پرس ، فیلم کوتاه و هیجده‌دقیقه‌ای مَگرالِن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی در بخش رقابتی هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک شارجه روی پرده خواهد رفت. مریم زارعی که با اولین تجربه فیلم سازی اش در این دوره از جشنواره حضور دارد، دانش آموخته تئاتر از دانشگاه سوره و دانشگاه آلبرتا کاناداست و تجربه کارگردانی و طراحی تئاتر در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی را در کارنامه دارد. این جشنواره که در دوره های گذشته با حضور پررنگ هنرمندان ایرانی همراه بوده است؛ تنها جشنواره با محوریت فیلم کودک در کشورهای عربی غرب آسیاست که از سال ۲۰۱۳ کار خود را آغاز کرد؛ مدت ها بعد از جشنواره بین المللی کودک و نوجوان ایران که اخیرا (مرداد/شهریور) سی‌و دومین دوره خود را پشت سرگذاشت.

فیلم کوتاه «مَگرالِن» که اولین حضور بین المللی اش در جشنواره برلین با استقبال مواجهه شد داستان خانواده ای را روایت می‌کند که در یک قبرستان ماشین زندگی می‌کنند. دختر کوچک خانواده که نابیناست به همراه برادر بزرگترش در قبرستان ماشین ها ماشینی برای خود ساخته اند که در آن  روزهایشان را می گذرانند. اتفاقی باعث برهم خوردن نظم متزلزل خانواده می شود. کودکان برای کنار آمدن با این اتفاق در تلاش برای پیدا کردن راه خود هستند. برادر بزرگ‌تر تلاش می کند دنیای تلخ پیرامون را جور دیگری برای خواهرش تصویر کند و …

 

آتنا سلیمانی، رزمریم کاظمی، طاها نجف پور و منصور نصیری بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

 

هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک شارجه ۱۳ الی ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ ( ۲۱ الی ۲۷ مهر سالجاری) در شهر شارجه امارات متحده عربی و در بخش های مختلف بهترین فیلم کودک، بهترین پویانمایی، بهترین فیلم دانشجویی، بهترین مستند، بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم های کوتاه بین المللی برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار