موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
207911
۲۴ مهر ۱۳۹۸

انتشار سه‌گانه زندگی پیامبر(صلی‌الله علیه و آله و سلم) و تاریخ صدر اسلام برای نوجوانان

مصطفی خرامان از نگارش سه کتاب داستان درباره زندگی پیامبر اسلام(صلی‌الله علیه و آله و سلم) و صدر اسلام برای گروه سنی نوجوان خبر داد که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، مصطفی خرامان نویسنده ادبیات کودک و نوجوان درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در زمینه نگارش کتاب گفت: سه کتاب داستان با عنوان «پسری از کلب»، «ابوذر غفاری» و «سلمان فارسی» را برای گروه سنی نوجوان مدنظر دارم که قرار است در قالب مجموعه «رمان نوجوان امروز» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شود.

وی ادامه داد: نگارش کتاب داستان «پسری از کلب» به پایان رسیده و تحویل کانون داده شده و کتاب «ابوذر غفاری» نیز تا آخر مهر تحویل داده می‌شود. کتاب سوم نیز که «سلمان فارسی» است در بهمن‌ سال ۱۳۹۸ تحویل داده خواهد شد.

خرامان با اشاره به این‌که باید این سه کتاب با هم منتشر شوند، توضیح داد: این کتاب‌ها به ترتیب داستان پیامبر(صلی‌الله علیه و آله و سلم) تا بعثت، داستان پیامبر(صلی‌الله علیه و آله و سلم) تا هجرت و داستان پیامبر و نبردهای مسلمانان را روایت می‌کنند. در واقع این سه کتاب به موضوع صدر اسلام می‌پردازند.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان تأکید کرد: هر سه کتاب مدنظر داستان هستند و به تاریخ‌نگاری نپرداخته‌اند زیرا داستان زندگی پیامبر(صلی‌الله علیه و آله و سلم) بسیار جذاب است و سعی کرده‌ام در این سه کتاب اطلاعات داستانی جذابی را به نوجوانان ارائه دهم تا بهتر فضای آن روزها و جزییات زندگی پیامبر را بشناسند.

وی در زمینه نگارش کتاب‌های داستانی درباره اسلام و شخصیت‌های مذهبی و دینی برای نوجوانان تصریح کرد: ما تا به حال بیشتر درباره شخصیت‌های برجسته مذهبی و ائمه و معصومین، تاریخ‌نگاری کرده‌ایم و یا زندگی‌نامه نوشته‌ایم. این در حالی است که داستان‌نویسی در این خصوص بسیار تأثیرگذار است.

خرامان در پایان سخنان خود یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجموعه «رمان نوجوان امروز» پیشتاز بود و خیلی چیزها را تغییر داد و در این زمینه هم می‌تواند تأثیرگذار باشد. کانون می‌تواند زمینه‌ساز این تفاوت و ارائه کارهایی جدید باشد.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار