موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
207873
۲۴ مهر ۱۳۹۸

نفرات برتر جشنواره قصه‌گویی کرمانشاه معرفی شدند

مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی در بخش‌های مختلف با معرفی ۱۱ نفر برتر روز سه‌شنبه در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهر کرمانشاه به پایان رسید.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا، این استان را در هنر قصه گویی سرآمد و دارای پیشینه بسیار قوی در کشور معرفی کرد و گفت: کرمانشاه در بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش بزرگسالان رتبه اول، در بخش پدربزرگ ها و مادربزرگ ها رتبه دوم و در بخش مقاله ۲ مقام اول و دومی را کسب کرد که در کشور بی نظیر بود.

مهناز فتاحی با بیان اینکه در مرحله استانی این جشنواره ۸۰۰ نفر شرکت کردند، افزود: از این تعداد ۴۰۰ نفر در بخش اجرای قصه حضور یافتند که از میان آنها نیز ۵۱ نفر در چهار بخش پسران و دختران (نوجوانان، زنان و مردان (بزرگسالان)، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و ۲ بخش ۹۰ ثانیه ای قصه من و قصه شهر من برای شرکت نهایی در بیست و دومین جشنواره بین المللی استان انتخاب شدند.

فتاحی در ادامه گفت: افراد برگزیده قصه گویی استان طی سه روز گذشته قصه های خود را روی صحن اجرا و برای هیات داوران بازگو کردند که در نهایت هیات داوران از میان آنها ۱۱ نفر برتر در بخش های مختلف را برای اعزام به بخش منطقه ای این جشنواره انتخاب کردند.

 

 

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان پس از برگزیده شدن در مرحله منطقه ای به مرحله بین المللی که کشوری است راه خواهند یافت که امیدواریم کرمانشاه مانند سال های گذشته امسال نیز با دست پر به مسابقات قصه گویی راه یابد.

اربعین یکی از بزرگترین قصه های تاریخ است 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیرگذاری هنر و سبک قصه گویی برای انتقال پیام های اخلاقی و شرعی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال هم در قالب قصه گذشتگان بسیاری از مطالب را به ما انسان ها یادآور می شود.

فتاحی با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین، تاریخ و قصه قهرمانی امام حسین (علیه‌السلام) از زبان حضرت زینب (سلام‌الله علیها) گفت: اگر قصه ها و راوی گری حضرت زینب (ُسلام‌الله علیها) از قیام امام حسین (علیه‌السلام) نبود و بازگو نمی شد شاید همان جا می ماند و این از اهمیت قصه ها است.

وی در ادامه به اهمیت قصه در زندگی و رشد شخصیت کودکان و نوجوانان اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده در دنیای امروز که زندگی کودکان را فضای مجازی و پویانمایی پرکرده باید برای قصه گفتن برای بچه ها بسیار اهمیت و ضرورت دارد زیرا باعث ارتباط نزدیک و صمیمی بین والدین و کودکان می شود و هم در قالب این داستان ها و قصه ها به آنان اخلاقیات را آموزش داد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار