موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
207789
۲۹ تیر ۱۳۹۸

آیین‌نامه اجرایی قانون تأسیس مراکزآموزشی غیردولتی تصویب شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه اجرایی قانون تأسیس مدارس غیردولتی در هیأت دولت مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

به گزارش کودک پرس ، سید جواد حسینی در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با قدردانی از زحمات مظاهری در زمان تصدی پست ریاست مرکز حراست، اظهارکرد: از تلاش و زحمات مظاهری که فردی بسیار با اخلاق است قدردانی می‌کنم و به دلیل اینکه مأموریت وی تمام شده بود انتصابی در این حوزه داشتیم و آرزوی موفقیت برای جلال دلقندی که معلم و بسیار خوشنام است دارم و ان‌شاءالله مرکز حراست جذب حداکثری را در سیاست و برنامه‌های خود در نظر داشته باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ان‌‌شاءالله تلاش خواهیم کرد تا روزهای پنج‌شنبه و جمعه به استان‌ها سفر کنیم و با همکاران دیداری داشته باشیم و مسائل آموزش و پرورش استان را بررسی کنیم و در همین راستا هفته گذشته به استان شیراز سفر کردیم که ارزیابی این است که سفرهای استانی برای نظام آموزشی بسیار خوب خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید قوی‌ترین وزارتخانه در اطلاع رسانی باشد، گفت: نظام تعلیم و تربیت جامعه مخاطب گسترده‌ای دارد و اطلاع رسانی باید جامع و به موقع باشد و ضرورت دارد که سیاستگذاری در شورای اطلاع رسانی صورت بگیرد تا جلوه‌های نام معلمی و آموزش و پرورش به خوبی نشان داده شود.

 

‌وی با اشاره به اینکه مدیران موفق را مدیران اقتصادی جلوه دهیم، اظهار کرد: پیشنهاد دادیم تا ارزش افزوده املاک صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب معلمان عضو صندوق محاسبه گردد و پیگیر این موضوع خواهیم بود.

حسینی اذعان کرد: ماده ٩ متعهدین خدمت برای دانشجو معلمان انجام شده است که از حداقل حقوق برخوردار خواهند بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز قرار است که تفاهم نامه‌ای در نمایشگاه الکامپ بین وزارتخانه‌های  آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد و امضا گردد که برای هوشمندسازی مدارس است و بستر سازی لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به همایش دانشگاه فرهنگیان، اظهارکرد: دو نکته بسیار ارزشمند در این همایش وجود داشت؛ یکی اینکه همایش در محیط ساده‌ای برگزار شد و همچنین حضور ارکان و اجزایی بود که می‌توانند به دانشگاه فرهنگیان بسیار کمک کنند.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که آیین نامه اجرایی قانون تأسیس مدارس غیردولتی در هیأت دولت مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد،گفت: آیین نامه اجرایی بسیار مهم است و هرچقدر برای شیوه مدیریت و اجرا در مدرسه وقت بگذاریم بسیار مهم تر از برنامه‌های دیگر است.

حسینی خاطرنشان کرد: ادامه فعالیت مدارس مسجد محور، مدارس طبیعت و پیش دبستانی‌های خارج از آموزش و پرورش بسیار مهم است که تا حصول نتایج نهایی باید پیگیری شود و نباید مدرسه ای خارج از نظارت نظام تعلیم و تربیت فعالیت کند و مدارس تنها با مجوز آموزش و پرورش می توانند فعالیت کنند.

وی با اشاره به درخواست‌ها برای حذف آزمون اصلح، اظهارکرد: فردی باید وارد نظام تعلیم و تربیت شود که صلاحیت‌ها و شایستگی های لازم را داشته باشد و آزمون اصلح حذف نشدنی است. ‌

 

حسینی با بیان اینکه بیشترین تمرکز در این ایام بر این باشد که ساماندهی نیروی انسانی صورت بگیرد، تاکید کرد: تلاش می کنیم تا در اول مهرماه دانش آموزی نداشته باشیم که کلاس نداشته باشد و به ویژه درمناطق سیل زده این موضوع پیگیری خواهد شد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار