موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
207774
۲۹ تیر ۱۳۹۸

افسانه شعبان‌نژاد با «بازی، شعر، نمایش» به سراغ خردسالان رفت

مجموعه چهارجلدی «بازی، شعر، نمایش» اثر افسانه شعبان‌نژاد از سوی نشر لوپه‌تو منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، مجموعه چهارجلدی «بازی، شعر، نمایش» اثر افسانه شعبان‌نژاد از آثاری است که به تازگی از سوی نشر لوپه‌تو برای گروه سنی خردسال منتشر شده است.

شعبان‌نژاد در این مجموعه کتاب‌های تصویری با عنوان‌های «با من بیا عروسک»، «من این طرف، تو اون طرف»، «نخودی نرو تو دیگ آش» و «بیا بیا، گردالی جون» با زبانی ساده و کودکانه مطالب مفید و آموزنده‌ای را برای خردسالان بیان می‌کند و تلاش می‌کند بچه‌ها را علاوه بر سرگرم کردن با موضوعاتی مانند اندازه و حجم اشیا و موجودات مختلف و شکل فیزیکی آن‌ها آشنا کند.

بنابر گفته شعبان‌نژاد در مقدمه کتاب، خردسالان آثاری را که تلفیقی از بازی، شعر، نمایش باشد دوست دارند. با این گونه آثار احساس نزدیکی بیشتری می‌کنند و این دست آثار به نیازها و علایق آن‌ها بیشتر پاسخ می‌دهند و آن‌ها را در سرگرم شدن و یادگیری بهتر، یاری می‌کنند.

«بازی، شعر، نمایش» از فعالیت‌های مورد علاقه خردسالان است که زمینه‌های مناسبی را برای پرورش آن‌ها فراهم می‌کند. بازی، به طور طبیعی فعالیتی است که از طریق آن، زمینه‌های کشف و برقراری ارتباط قوی با محیط، برای کودک فراهم می‌شود.

شعر و ترانه به دلیل داشتن ریتم، تکرار، جملات کوتاه و موزون و موسیقی نهفته در آن، سازگاری بیشتری با دنیا و حال و هوای خردسالان دارد و نمایش در ساده‌ترین و کودکانه‌ترین شکل آن، همان «وانمود بازی» یا «خاله بازی» مرسوم خردسالان است که الگوها و نقش زندگی بزرگسالی از طریق آن تمرین می‌شود. تلفیق مناسب این نوع فعالیت‌ها، بهترین زمینه‌ها را در پرورش حداکثر ابعاد وجودی خردسالان فراهم می‌کند.

بازی‌های نمایشی این مجموعه، تلفیقی است از «بازی، شعر، نمایش» که بزرگ‌ترها می‌توانند آن‌ها را با ابتکار خود و کمک کودکان به اجرا درآورند و بدین گونه کودکان را در یادگیری راحت‌تر یاری دهند.

در بخشی از کتاب «بیا بیا، گردالی جون» می‌خوانیم:
«راوی:
قابلمه ترسید و از اون‌جا در رفت
یک‌دفعه از اون طرف خیابون
یکی صدا زد، بیا گردالی جون
دختر کوچولو:
آهای تو گردال باشی!
می‌شه که طبلم باشی؟
من می‌زنم روی سرت، صدا کن
دریم، دریم، دارام دارام هوا کن»

هرکدام از کتاب‌های این مجموعه از سوی یک تصویرگر، تصویرگری شده است. تصاویر شاد و رنگی این کتاب، پیوند بچه‌ها را با متن افزایش داده و به خواندن ادامه داستان، تشویق می‌کند. زهره پریرخ، نرگس هاشمی هاشمی‌منش، لیلا نادری نادری‌پاک و فهیمه محجوب از تصویرگرانی هستند که تصاویر این مجموعه را خلق کرده‌اند.

انتشارات لوپه‌تو، مجموعه «بازی، شعر، نمایش» را در قالب هزار و 500 نسخه با قیمت 12هزارتومان برای هرجلد منتشر کرده است.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار