موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
207562
۲۱ مهر ۱۳۹۸

مشهد برای یک نوجوان فضای تفریحی کافی ندارد

یک روانشناس خانواده گفت: در مشهد نیازمند فضایی هستیم که یک نوجوان، بتواند هیجاناتش را به شکل درست و سالمی تخلیه کند.

به گزارش کودک پرس ، الهه عزیزی، عنوان کرد: چیزی که در ذهن نوجوان امروزی به نظر نمی‌رسد به طور کلی اهمیت داشته‌باشد مسئله هویت است. اینکه نوجوان‌ها در این سن به دنبال این هستند که برای بزرگسالی خود، باید چه کار کنند و چطور باید مسیر خودشان را از والدین به صورت درستی جدا کنند.

وی ادامه داد: نوجوان مسیر ویژه خودش را در زندگی دنبال می‌کند و در ذهن نوجوان امروزی آن چیزی که می‌گذرد باز هم به دلیل ماهیت هیجانی‌بودن دوره نوجوانی، یکی از مهم‌ترین مسائلی که  مطرح می‌شود، بحث نیاز زیاد یک نوجوان به هیجان‌طلبی و تفریح است.

عزیزی با اشاره به اینکه «ما فضاهای تفریحی به اندازه کافی برای یک نوجوان در مشهد نداریم»، بیان کرد: در مشهد نیازمند فضایی هستیم که یک نوجوان، بتواند هیجاناتش را به شکل درست و سالمی تخلیه کند. نوجوان اگر نتواند هیجاناتش را به شکل سالمی تخلیه کند، به سمت راه‌های ناسالمی برای تخلیه این هیجان خواهد رفت. مانند اعتیاد به مواد و حضور در جمع‌هایی که می‌تواند به آینده نوجوان لطمه بزند.

این روانشناس خانواده تصریح کرد: اینکه چه سوالی در ذهن نوجوان می‌گذرد، می‌تواند در حوزه‌های مختلفی باشد و ذهن نوجوان نسبت به کودک تفاوت‌های مختلفی در زمینه‌های جسمی، روانی، عاطفی، معنوی، جنسی و سایر موارد دارد.

وی ادامه داد: نوجوانی که در شهر مشهد زندگی می‌کند متوجه این است که محدودیت‌های خیلی بیشتری خصوصا از لحاظ تفریح دارد، اما در مورد شهرهای کوچکتر شاید کنترل هیجانات یک نوجوان و اینکه آن نوجوان بخواهد براساس هیجاناتش عمل کند، راحت‌تر اتفاق بیفتد.

عزیزی خاطرنشان کرد: چیزی که نباید از خاطرمان دور کنیم، بحث فضای مجازی و تاثیری است که این فضا در نزدیک‌کردن دنیای نوجوان‌ها در هر شهر و دیاری در این کشور دارد.

این روانشناس خانواده با بیان اینکه «به مدد فضای مجازی، گاهی می‌بینیم که نوجوان‌ها در گروه‌هایی زیادی هستند»، ادامه داد: گروه‌هایی که از شهرهای مختلف و حتی روستاها و شهرها با گرایش‌های خاصی جمع می‌شوند و مکان و زمان را رد می‌کنند، همه در یک فضا گرد هم می‌آیند و این‌جاست که این فاصله‌ها کمتر می‌شود. فضای مهمی به عنوان فضای مجازی به شدت می‌تواند مهم، تعیین‌کننده و در عین حال آسیب‌زا هم باشد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار