موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
207434
۱۸ مهر ۱۳۹۸

بیست و سومین کتابخانه اهدایی خیّران در مهاباد راه‌اندازی شد

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد گفت: بیست و سومین کتابخانه اهدایی خیّران این شهرستان به مناسبت هفته ملی کودک در روستای «اوزون‌دره» راه‌اندازی شد.

به گزارش کودک پرس ، افسانه بازیار اظهار داشت: این کتابخانه با عنوان «روناک» در مدرسه شهدای ۳۱ شهریور این روستا و در قالب طرح «بخوانیم و ببخشیم» افتتاح شد.

وی افزود: ۱۲۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف و جذاب برای استفاده دانش‌آموزان این روستا به این کتابخانه اهدا شده که به تدریج بر شمار آنها افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: به منظور ایجاد وحدت‌رویه، افزایش تاثیرگذاری و ایجاد شور همگانی در مراکز سراسر کشور شعار «بخوانیم و ببخشیم» انتخاب شده است که در قالب این طرح خیّران و دوستداران مطالعه، پس از خواندن کتاب برای ترویج این فرهنگ آن را به دیگران نیز اهدا می‌کنند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد اظهار داشت: اولویت راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی برای مناطق محروم و کم‌برخوردار تعریف شده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۴۰ مدرسه روستایی در مهاباد شناسایی شده که نیاز به کتابخانه دارند و خیّران می‌توانند با راه‌اندازی کتابخانه در این مدارس به ترویج فرهنگ مطالعه کمک کنند.

 

«بازیار» با بیان اینکه تاکنون در ۲۳ روستای محروم این طرح اجرا شده است، بیان کرد: در طرح «بخوانیم و ببخشیم»، کتابخانه‌ها با همکاری آموزش و پرورش در محیط مدارس روستایی اجرا می‌شود و در آینده نزدیک چندین روستاهای محروم بخش خلیفان مهاباد نیز صاحب کتابخانه می‌شود.

روستای «اوزون‌دره» از توابع بخش مرکزی مهاباد دارای ۲۸۰ نفر جمعیت در قالب ۵۰ خانوار است.

 

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت و ۶ کتابخانه عمومی در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار