موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
207431
۱۸ مهر ۱۳۹۸

عرضه ۲۵۴ عنوان کتاب کودک در نمایشگاه فرانکفورت/ شانگهای بازار فوق‌العاده‌ برای ایرانی‌ها

عضو هیئت مدیره انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان با اشاره به حضور این انجمن در نمایشگاه فرانکفورت گفت: در تلاشیم تا در نمایشگاه شانگهای نیز حضور ویژه‌ای داشته باشیم تا این بازار بالقوه را به بازاری بالفعل برای کتاب کودک ایران تبدیل کنیم.

به گزارش کودک پرس ، جواد حق‌بین، عضو هیئت مدیره انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان و نماینده این انجمن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، از عرضه بیش از 254 عنوان کتاب کودک و نوجوان در غرفه کتاب کودک جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2019 خبر داد.

وی ادامه داد: علاوه بر کتاب‌های منتخب ناشران عضو انجمن‌، از ناشران دیگری که عضو انجمن نیستند‌، اما تمایل به عرضه آثار داشتند نیز کتاب‌هایی عرضه خواهیم کرد.همچنین کاتالوگی شامل 254معرفی  عنوان کتاب کودک منتشر شده است.

حق‌بین افزود:‌ امسال برای اولین‌بار ما با کسانی که احتمال می‌دادیم مخاطب ما باشند و در خرید رایت فعال هستند‌، تعامل را آغاز کردیم. در این راستا 125 ناشر را در سراسر دنیا انتخاب کردیم. مکاتباتی را با آن‌ها انجام دادیم‌، دراین مکاتبات ضمن معرفی انجمن و جایگاه ادبیات کودک و نوجوان ایران، به معرفی کاتالوگ تهیه شده برای عرضه در نمایشگاه فرانکفورت نیز پرداختیم. تاکنون 24 ناشر پاسخ مکاتبات ما را ارسال کرده‌اند که در حال مذاکرات جدیدتر و قرار قطعی برای ملاقات در فرانکفورت هستیم.

مدیر انتشارات کتاب یک اضافه کرد:‌ انجمن ناشران کتاب کودک در دوره جدید فعالیت هیئت مدیره توجه به آموزش را جدی گرفته است. در این راستا مذاکراتی را با آکادمی‌هایی در سطح جهان آغاز کردیم که یکی از آن‌ها آکادمی نمایشگاه کتاب فرانکفورت است که مباحث پیشرفته علم نشر،‌ کتاب‌فروشی‌ها و … را آموزش می‌دهد. ما به‌دنبال حضور نماینده این آکادمی‌ها در ایران برای برگزاری دوره آموزشی افزایش سطح علمی ناشران هستیم.

حق‌بین با اشاره به برنامه انجمن برای حضور در نمایشگاه‌های کتاب تخصصی کودک در دنیا گفت: ما در نمایشگاه فرانکفورت که مدیران نمایشگاه‌های مهم دنیا نیز حضور دارند،‌ حضور جدی در نمایشگاه کتاب بلونیا و شانگهای چین را دنبال می‌کنیم‌. چین و به ویژه شانگهای بازار  فوق العاده‌ای برای کتاب ایران و تصویرگران ایرانی است، سال گذشته یکی از تصویرگران ما که چندین کتاب را تصویرگری کرده است‌، در شانگهای حضور داشت و  400 نفر در صف امضای کتاب او بودند. کتاب کودک و نوجوان ایران بازار فوق العاده‌ای در کشور چین‌ دارد؛ از این رو ما با رئیس نمایشگاه تخصصی کتاب چین در فرانفکورت دیداری خواهیم داشت و تلاش داریم تا به توافقات جدی رسیده و به این سمت حرکت کنیم که در سال‌های آتی ما به عنوان مهمان ویژه حضور قدرتمندی داشته و بتوانیم از بازار جین برای ناشران و تصویرگران یک وضعیت خوبی یجاد کنیم.حضور در نمایشگاه کتاب کوالامپور و تونس نیز از دیگر اهداف ماست.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار