موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
207382
۱۷ مهر ۱۳۹۸

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در زنجان کلید خورد

همزمان با هفته ملی و روز جهانی کودک آیین افتتاحیه مرحله‌ی استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان زنجان برگزار ‌شد.

به گزارش کودک پرس ، همزمان با هفته ملی کودک آیین افتتاحیه مرحله‌ی استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی صبح روز 16 مهرماه مصادف با روز جهانی کودک با حضور مسولان استانی در سالن آمفی تیاتر اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار شد.

در این مراسم سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان با اشاره به نقش تربیتی قصه در انسان‌سازی گفت: فرهنگ سازی و سوق دادن جامعه به سوی اهداف والا از مهمترین نقش‌های قصه و قصه‌گویی است.

شیرین دارایی همچنین با اشاره به اینکه در آیات قرآن مجید و تعالیم روح بخش انبیای الهی از قصه برای انتقال پیام استفاده شده است، اظهار داشت: قصه گویی در ماهیت خود کارکردهای مثبتی نظیر ارتقای مهارت های کلامی، افزایش دایره ی لغات، افزایش مهارت‌های شنیداری در بین کودکان و نوجوانان دارد و مهارت یادگیری، تمرکز و دقت بچه‌ها را افزایش می دهد.

این مقام مسوول اهداف برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگی قصه گویی، احیای سنت قصه‌گویی با مشارکت اقشار مختلف مردم با شعار ” آینده ساختنی است ” دانست و اظهار کرد در دو روز برگزاری جشنواره 60 نفر با هم به رقابت خواهند پرداخت که 5 نفر از آنها در بخش مردان و زنان به مرحله‌ی منطقه ای راه می‌یابند، 3 نفر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و 3 نفر نیز در بخش نوجوانان حایز رتبه برگزیده خواهند شد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار