موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
207366
۱۷ مهر ۱۳۹۸

بهرام‌زاده: ۶۰درصد از ترکیب تیم وزنه‌برداری جوانان، نوجوان هستند/ قهرمانی را برای ما کنار نگذاشته‌اند

مربی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان گفت: ۶۰ درصد از ترکیب تیم ملی جوانان را نوجوانان تشکیل می‌دهند که می‌تواند محک خوبی برای آنها برای ارزیابی توانایی‌هایشان باشد.

به گزارش کودک پرس ، مهدی بهرام‌زاده درباره شرایط وزنه‌برداران جوان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: خوشبختانه در این مدت تمرینات و اردوهای خوبی را با حمایت‌های فدراسیون وزنه‌برداری برگزار کردیم و بچه‌ها در شرایط مطلوبی قرار دارند.

وی ادامه داد: 4 وزنه‌بردار در دسته‌های 73 کیلوگرم و فوق‌سنگین عازم این رقابت‌ها خواهیم کرد که به همراه 6 وزنه‌بردار دیگر که از رده سنی نوجوانان به جوانان اضافه می‌شوند، ترکیب 10 نفره تیم تکمیل خواهد شد. خوشبختانه شرایط رکوردهای وزنه‌برداران نوجوان ما به گونه‌ای است که حتی شانس بالایی برای کسب مدال در رده جوانان هم خواهند داشت.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی کسب چند مدال را در مسابقات قهرمانی آسیا می‌کند، گفت: شرایط بیشتر وزنه‌برداران ما مطلوب است و فاصله کمی با رکوردهایی که منجر به کسب مدال شده است، دارند و حتی در برخی اوزان شانس اصلی کسب مدال طلا هستیم. در فوق‌سنگین حسن‌پور رکوردهای خوبی ثبت کرده و حتماً روی سکو خواهد بود. با توجه به مقایسه‌ای که با رکوردهای سال گذشته داشته‌ایم، در دسته 73 کیلوگرم نیز امید زیادی به کسب مدال داریم.

بهرام‌زاده ادامه داد: 6 وزنه‌بردار نوجوانی که قرار است رکوردهایشان در جوانان محسوب شود، سال آینده باید در جوانان وزنه بزنند که این مسابقات می‌تواند محک خوبی برای آنها برای ارزیابی توانایی‌هایشان باشد. از طرفی رکوردهای این نفرات به گونه‌ای است که حتی شانس کسب تک‌مدال در حرکات یک‌ضرب یا دوضرب را داریم و در بدترین حالت عنوان چهارم و پنجمی اوزان خود را کسب خواهند کرد که باعث می‌شود امتیازات تیمی خوبی به دست آورند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه ایران مدافع عنوان قهرمانی جهان است، به نظر نمی‌رسد کار سختی برای قهرمانی در آسیا داشته باشد، گفت: تمام هدف ما کسب بهترین نتیجه در این مسابقات است. با توجه به اینکه تیم چین سال گذشته در این مسابقات حضور نداشت، امسال با تیمی کامل خواهد آمد، که کارمان را سخت خواهد کرد. از طرفی، کره شمالی به عنوان میزبان مسابقات نیز از مدعیان کسب عنوان قهرمانی خواهد بود.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان تصریح کرد: نمی‌توانیم بگوییم با توجه به رسیدن به قهرمانی جهان اینجا هم قطعا اول خواهیم شد و قهرمانی را برای ما کنار گذاشته‌اند، اما تمام تلاش‌مان را برای این عنوان خواهیم کرد، هر چند که 60 درصد از ترکیب تیم ملی جوانان را نوجوانان تشکیل می‌دهند.

بهرام‌زاده با اشاره به حمایت‌های فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در 2 سال گذشته که المپیادهای کشوری برگزار شد، کمک زیادی به پشتوانه‌سازی در وزنه‌برداری کرد. فدراسیون هم برنامه‌های خوبی به خصوص یک دوره استعدادیابی منطقه‌ای دارد که می‌تواند کمک زیادی به وزنه‌برداری کند. با توجه به مشکلات اقتصادی، مرادی حمایت‌های خوبی از رده‌های پایه داشته است و امیدواریم بتوانیم با کسب نتایجی درخور توجه، این زحمات را جبران کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: از مسئولان ورزش کشور تقاضا داریم با توجه به اینکه وزنه‌برداری مانند فوتبال یا والیبال درآمدزا نیست، توجه ویژه‌تری به این رشته مدال‌آور المپیکی داشته باشند تا بتوانیم برنامه‌های خود را به خوبی پیاده کنیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار