موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
207349
۱۷ مهر ۱۳۹۸

آموزش «نه گفتن» موجب مصونیت فرزندان در برابر آسیب‌های اجتماعی می‌شود

قبادی گفت: آموزش «نه گفتن» به فرزندان توسط والدین موجب مصونیت آنها در برابر آسیب‌های اجتماعی می‌شود و این راه حل در سنین نوجوان و جوانی نیز می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش هیجانات زودگذر باشد.

به گزارش کودک پرس ، «حسن قبادی» در آئین گرامیداشت هفته ملی کودک در مسجد مصلی شهرستان بیله سوار گفت: آموزش «نه گفتن» به فرزندان توسط والدین موجب مصونیت آنها در برابر آسیب های اجتماعی می شود و این راه حل در سنین نوجوان و جوانی نیز می تواند راهکار مناسبی برای کاهش هیجانات زودگذر باشد.

فرماندار شهرستان بیله سوار تصریح کرد: آموزش «نه گفتن» یک مسئله خود مراقبتی در امر تربیت برای کودکان است تا آنها را با مسائل و مشکلات زندگی آگاه سازی کند.

وی اظهار داشت: والدین باید به اقتضا سنین کودکان از نحوه مسائل تربیتی و توانمندسازی آنها نیز آگاهی داشته باشد تا بتواند الگوی مناسبی برای فرزندان باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: اصول تربیتی صحیح توسط پدر و مادر، آینده و انسجام خانواده را در برابر آسیب های اجتماعی بیمه می کند و می تواند از نظر بالینی نقش مهمی داشته باشد.

قبادی تاکید کرد: آشنا شدن کودکان با قوانین و اصول تربیتی موجب رشد عقلی و فکری آنها می شود و می تواند شخصیت محکم و توانمند در برقراری ارتباط با همسالان خود را نیز شکل دهد.

فرماندار شهرستان بیله سوار افزود: والدین نباید فقط به رشد جسمی کودکان اکتفا کنند و باید در زمینه رشد ذهنی و تربیتی آنها برنامه ریزی مشخصی برای خود ترسیم کنند.

قبادی خاطر نشان کرد: مقابله با آسیب های اجتماعی از سنین کودکی آغاز می شود و در صورت تعلل در این مسئله موجب واکنش های آسیب پذیری از فرزندان در سنین نوجوانی و جوانی می شود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار