موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
207304
۱۷ مهر ۱۳۹۸

قصه، ابزار انتقال آموزه‌هاست

مدیر‌کانون زبان کشور در آیین پایانی مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در گیلان، بر ضرورت بهره‌گیری از قصه برای انتقال آموزه‌ها به نسل کودک و نوجوان تاکید‌ کرد.

به گزارش کودک پرس ، برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره‌ی بین المللی قصه‌گویی کانون در گیلان بهانه‌ای دیگر برای حضور و همراهی شخصیت‌های کشوری و استانی با این رویداد فرهنگی بود و در این میان مصطفی مومنی، مشاورمدیر‌عامل کانون پرورش فکری و مدیر‌عامل کانون زبان گیلان میهمان آیین پایانی این جشنواره شد.

مومنی در این مراسم با دستمایه قراردادن اثرمولانا جلال‌الدّین محمد‌بلخی‌رومی، و قصه‌گویی با بهره‌گیری از حکایت «طوطی و بقال» این شاعر شهیر ایرانی، نگاهی به اهمیت و کارکرد‌های مختلف قصه‌گویی داشت و احترام به استعداد‌های یکدیگر و انتقال آموزه‌ها را از فایده‌های توجه به قصه‌ و قصه‌گویی عنوان‌کرد.

مدیر‌کانون زبان کشور هم‌چنین، در تشریح سخنان خود افزود: کسب نمره در یک زمینه به یقین بیان‌گر برتری بر فرد دیگری نیست و باتوجه به اهمیت تحصیل، موفقیت‌های تحصیلی را نمی‌توان ملاک بزرگی دانست.

 

وی برهمین اساس، انسان‌ها را دارای استعداد‌های متفاوت و به تَبع ‌آن، صاحب توان‌مندی ارزیابی‌کرد و قصه و قصه‌گویی را ابزاری مناسب برای تبیین این موضوع  برای مخاطبان، به ویژه، کودکان و نوجوانان خواند.

این مسوول درهمین‌حال با اشاره به شعار جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون خاطرنشان‌کرد: آینده‌ساختنی است، بیان‌گر نیاز کودکان در سایه تربیت بزر‌تر‌هاست و قصه و قصه‌گویی می‌تواند در این مسیر راهگشا و سازنده باشد.

 

قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی و ابرازامیدواری از گسترش  فرهنگ قصه‌ و قصه‌گویی درجامعه، پایان بخش سخنان مومنی در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در رشت بود. که روز‌های 14 تا 16 مهر‌ماه 1398 و هم‌زمان با هفته ملی کودک صورت‌گرفت.

 

 

 

 

منبع: برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار