موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
207210
۱۵ مهر ۱۳۹۸

هدفم رسیدن به مدال المپیک ۲۰۲۴ است

نفر ششم رده‌بندی تنیس روی میز جهان: هدفم رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ و کسب مدال در این المپیک است.

به گزارش کودک پرس ، بهترین پینگ پنگ باز ایران در رده سنی زیر ۱۵ سال درباره اهداف بزرگ خود گفت:​ هدف هر پینگ پنگ بازی، رسیدن به المپیک است و من هم همین هدف را برای المپیک ۲۰۲۴ دارم. مدال المپیک در رشته تنیس روی میز واقعا سخت است؛ اما کسب مدال المپیک هم از اهدافم است.

نوید شمس که به تازگی بورسیه‌ای جهانی برای حضور در مسابقات بین المللی دریافت کرده است،​ افزود: کمیته بین المللی المپیک برای بازیکنان مستعد در ۴۷ رشته ورزشی، بورسیه‌ای در نظر گرفته است که به کمیته‌های ملی المپیک کشور‌ها پرداخت می‌شود. من هم براساس رده بندی جهانی و عملکرد سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ میلادی از رشته تنیس روی میز به عنوان یکی از ۱۰ ورزشکاری انتخاب شدم که این بورسیه را دریافت می‌کنند.

وی گفت:​ مبلغ کمک هزینه برای حضور در مسابقات مختلف به حساب کمیته ملی المپیک واریز شده است که در اختیار فدراسیون تنیس روی میز ایران قرار می‌گیرد و در دو سال و نیم آینده برای فرستادن به اردو‌ها و مسابقات مختلف خارجی من هزینه می‌شود.

 

 بدیعی و علی قارداشی کمکم کردند 

شمس درباره حمایت مالی برای اعزام‌های بین المللی خود گفت:​ مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز برنامه ریزی خوبی برای پیشرفت من داشت و افشین بدیعی نایب رئیس کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا هم حمایت ویژه‌ای به خصوص در زمینه مالی انجام داد. با این حمایت‌ها در سال گذشته حدود ۹ اعزام خارجی داشتم و در حال حاضر در رده ششم نوجوانان جهان جای دارم.

 

 روزی ۵، ۶ ساعت تمرین می‌کنم 

پینگ پنگ باز نوجوان ایران درباره شرایط تمرینی و تحصیلی خود توضیح داد:​ تنیس روی میز ورزش سختی است و باید تمرینات زیادی را پشت سر بگذاریم. هر روز ۵ تا ۶ ساعت تمرین می‌کنم و با این شرایط تمرینی،​ رفتن به مدرسه خیلی سخت می‌شود، به همین جهت هم با کمک معلم خصوصی به تحصیل ادامه می‌دهم.

وی درباره مدال آوری زودهنگام خود گفت:​ رشته تنیس روی میز را از وقتی شروع کردم که ۴ سال و ۷ ماه داشتم و در ۵ سالگی، مدال کشوری را به عنوان کوچکترین مدال آور تنیس روی میز به دست آوردم. پدرم مربی تیم ملی و پیش از این قهرمان کشور بوده است و برادرم هم زمانی عضو تیم ملی جوانان بود، به همین دلیل هم از سن پایین این رشته را شروع کردم.

 

 حضور در لیگ بزرگسالان 

شمس با اشاره به حضور خود در لیگ برتر بزرگسالان گفت: پارسال با تیم نفت آبادان در لیگ تنیس روی میز بزرگسالان شرکت کردم، امسال هم صحبت‌هایی با تیم دانشگاه آزاد داشتم و احتمالا با این تیم در لیگ برتر شرکت می‌کنم.

وی درباره برنامه بعدی خود افزود: حدود ۲۰ روز دیگر در ترکیب تیم منتخب آسیا به مسابقات جهانی نوجوانان در لهستان می‌روم و امیدوارم که دست پر برگردم. از اهالی تنیس روی میز هم خواهش می‌کنم که این رشته و ورزشکاران آن را حمایت کنند، فدراسیون تنیس روی میز روند خوبی را پیش گرفته و فقط نیاز به حمایت دارد.

ورزشکار البرزی همچنین درباره حل مشکلات استانی گفت:​ از غفرانی مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان البرز تشکر می‌کنم، چون سالن کوچکی برای تنیس روی میز داشتیم؛ اما با پی گیری حجازیان رئیس هیئت تنیس روی میز البرز و کمک غفرانی، سالن بسیار بزرگ و مجهزی در اختیار رشته تنیس روی میز قرار گرفت.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار