موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
207022
۲۶ تیر ۱۳۹۸

فولادوند: احیای درس هنر در مدارس/ کاهش میانگین وزن دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه میانگین وزن دانش‌آموزان در طول ۵ سال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای، ورزش و جنب و جوش را به مدارس بازگرداند.

به گزارش کودک پرس ، مراسم تجلیل از مدارس قهرمان در مسابقات ورزشی کشوری در تالار فرهنگ آموزش و پرورش تهران با حضور منتخبین مسابقات کشوری و استانی و مسؤولان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ولادت امام رضا(علیه‌السلام) خطاب به معلمان ورزش و مسؤولان ورزش مدارس، اظهار کرد: اگر ما ۲۴ ساعت برنامه داشته باشیم ولی شما همکاران ورزشی مدارس فعال نباشید، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت؛ فعالیت آموزش و پرورش زمانی نتیجه موفق دارد که دانش‌آموز سلامت جسمی و روحی ۱۰۰ درصد داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طول ۵ سال گذشته تحول بسیار خوبی در آموزش و پرورش داده شده است، گفت: میانگین وزن دانش‌آموزان در این مدت تقلیل پیدا کرده است ضمن اینکه برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای، ورزش و جنب و جوش را به مدارس برگرداند؛ کدام درس است که وقتی برگزار نمی‌شود، دانش‌آموز مکدر می شود؟ آن زنگ ورزش است.

 

فولادوند با بیان اینکه خوشبختانه کارگروهی را در راستای احیای درس هنر تشکیل دادیم، افزود: باید تلاش می‌کنیم از سالن‌های ورزشی و زمین‌های ورزشی درست استفاده کنیم و کم کم درآمدزایی آن را کم کنیم؛ اینکه دانش‌آموز از یک استخر استفاده می‌کند، یک درآمد است و باید تلاش کنیم فرهنگ درآمدزایی را محو کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف  حقوق و مزایا می‌شود، ادامه داد: بسیاری از کشورهایی که منابع زیرزمینی و معادن نداشتند اما نیروی انسانی داشتند به عنوان کشورهای توسعه یافته ظهور پیدا کردند مانند کشور ژاپن که نشان از توجه به نیروی انسانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ قدرشناسی از نیروی انسانی را پرورش دهیم، گفت: به دنبال برنامه‌های کوتاه مدت می‌گردیم زیرا آرزو داریم حاصل دسترنج خودمان ببینیم؛ این در حالیست که در آموزش و پرورش فعالیت‌ها در دراز مدت نتیجه می‌دهد ولی بعضی افراد مانند شاطرهای نانوایی شدند که توقع دارند، زود نتیجه بگیرند.

 

در ادامه این مراسم از مدارس قهرمان در مسابقات ورزشی کشوری تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار