موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
206919
۱۱ مهر ۱۳۹۸

سمندر، حکایت دلاوری‌های یک رزمنده نوجوان در دفاع مقدس

رمان “سمندر” نوشته مصطفی جمشیدی از نویسندگان دفاع مقدس، داستان رزمنده نوجوانی است که با وجود سن کم، به تنهایی در برابر یورش دشمن همانند قهرمانان جنگی به مقابله می‌پردازد.

به گزارش کودک پرس ، نویسنده این رمان که همزمان با هفته دفاع مقدس توسط انتشارات به نشر به چاپ رسید، گفت: رمان “سمندر” یکی از جدی ترین رمانهای من درباره دفاع مقدس است زیرا نتیجه تجریبات من از آن دوران و حضورم در جبهه است.

وی افزود: در دهه ۶۰ زمانی که جوان بودم مدتی را در جبهه جنگ گذراندم و بخش زیادی از  وقایعی که در رمان سمندر درباره قهرمان داستان ذکر شده، براساس مشاهدات من و مواجهه ام  با جبهه و وقایع آن بوده است.

او ادامه داد: زمانی که رزمنده بودم، تجربه نگهبانی از یک پل راهبردی را کسب کردم و بخشی از حوادثی که در این کتاب برای قهرمان داستان رخ می دهد ساخته و پرداخته ذهن نویسنده و تخیل او و بخشی از آن ماحصل قسمتی از واقعیات تجربه کرده است.

نویسنده کتاب سمندر گفت: این کتاب داستان نوجوانی است که نگهبانی از یک پل سوق الجیشی را در مرز ایران و عراق بر عهده دارد و در حین انجام مسئولیت خود با عوامل گشتی دشمن درگیر می شود.

 

جمشیدی افزود: داستان تکیه زیادی روی شخصیت قهرمان آن دارد و انتخاب نام “سمندر” برای این کتاب، در واقع تمثیلی از پختگی این نوجوان در خلال جنگ تحمیلی است زیرا گفته می شود

سمندر، حیوانی است که از آتش می گذرد و این نوجوان نیز در مواجهه با خطرات و مقابله با دشمن چون سمندر از آتش گذشته و به درجه ای از پختگی و بلوغ فکری و رفتاری می رسد.

وی با بیان اینکه ۵۵ عنوان کتاب درباره دفاع مقدس به چاپ رسانده ادامه داد رمان سمندر هشت سال پیش برای نخستین بار به چاپ رسید و امسال موسسه به نشر هم به مناسبت هفته دفاع مقدس این کتاب را بازنشر کرد.

 

کتاب “سمندر” که در ۱۰۸ صفحه منتشر شده است دارای قطع رقعی و شمارگان هزار نسخه است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار