موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
206904
۱۱ مهر ۱۳۹۸

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با حضور ۵۰ هنرمند برتر کشوری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با حضور بیش از ۵۰ هنرمند برتر و مطرح کشوری در هفته ملی کودک و نوجوان در سطح شهرها و مناطق مختلف استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، کبری اخلاقی نیا روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: این هنرمندان که دارای سابقه و فعالیت های برجسته و فاخر هنری در برنامه های مختلف رادیویی، تلویزیونی و جشنواره ها و همایش های مختلف در حوزه کودک و نوجوان هستند از روزهای ۱۴ تا ۱۹ مهرماه مهمان کودکان و نوجوانان این استان خواهند بود.

وی تصریح کرد: جشنواره قصه گویی مرحله استانی نیز روزهای ۱۳ و ۱۴مهر ماه امسال به مدت ۲ روز در مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: پنج نفر از برگزیدگان این جشنواره پس از داوری و پایش نهایی به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد همچنین برخی شهرهای استان از جمله  چرام، قلعه رئیسی، دیشموک و سوق را فاقد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و گفت: در برخی از این شهرها زمین مورد نیاز تامین شده است.

وی رویکرد اصلی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را تحقق عدالت آموزشی و پرورشی و همچنین شناسایی استعدادهای برتر فرزندان در جای جای کهگیلویه وبویراحمد دانست و گفت: البته برخی بی مهری ها و کم توجهی ها از گذشته نسبت به حوزه کودک و نوجوان وجود داشته که در دولت تدبیرو امید تا حدودی این خلاء پر شده است.

اخلاقی نیا تصریح کرد: یکی از آسیب ها و ایرادها در بین برخی خانواده ها و در سطح جامعه شناخت ناکافی نسبت به استعدادها و خلاقیت های فردی و حتی ضعف ها و خلاء های روحی و عاطفی فرزندان است که ضرورت نهادینه شدن این مهم در درون خانواده ها و جامعه بیش از گذشته احساس می شود.

وی ادامه داد: شناسایی استعدادها، خلاقیت و توانمندی های فردی در وجود کودکان و نوجوانان فرآیند محور و چندوجهی است و مهمترین اصل در این راستا در وهله نخست حمایت و پشتیبانی جدی خانواده هاست.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه و ضعف بنیه مالی بسیاری از خانوده ها در کهگیلویه وبویراحمد و پرهزینه بودن برخی فعالیت های فوق برنامه ای  گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها مرکز دولتی است که کمترین هزینه را برای تعلیم و تربیت غیر مستقیم کودکان دارد.

اخلاقی نیا در پاسخ به سئوالی مبنی بر آمیختگی و ممزوج شدن بیش از حد فرهنگ و سیاست در کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت:  باید پذیرفت که عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ و سیاست در این برهه زمانی تا حدود زیادی تفکیک ناپذیر شده و حتی در برخی امور فرهنگی عرصه سیاست پر رنگ تر است اما باید در کار فرهنگی هدف اول مخاطب باشد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار