موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
206894
۱۱ مهر ۱۳۹۸

چرا این پسر نوجوان کفش جمع‌آوری می‌کند؟ + تصاویر

وقوع یک اتفاق در زندگی نوجوان ۱۴ ساله اهل کلرادو موجب شده تا او تاکنون ۲۵۰۰۰ کفش را جمع‌آوری و بین مردم تقسیم کند.

به گزارش کودک پرس ، شاید در نگاه نخست و با دیدن عکسی که ” کیلر نیپر” را در کنار انبوهی از کفش نشان می‌دهد او یک کلکسیونر کفش به نظر برسد، اما او نه تنها کلکسیونر کفش نیست بلکه یک نوجوان خَیِر است. کیلر ۱۴ ساله تاکنون ۲۵۰۰۰ کفش را جمع‌آوری و بین مردم نیازمند توزیع کرده است. علت آنکه کیلر تصمیم گرفت تا به این کار انساندوستانه روی آورد اتفاقی بود که در سن ۱۱ سالگی برایش رخ داد.

 

 

ماجرا از آنجا آغاز شد که این نوجوان یک روز عازم کلاس زیست شناسی بود که ناگهان چند پسر نوجوان بخاطر کفش پاره‌اش به او حمله‌ور شدند. در این درگیری یکی از آن‌ها با مدادی تیز چند ضربه به سینه و شانو کیلر وارد کرد بطوری که ریه او سوراخ شد. پس از این حادثه او به بخش اورژانس بیمارستانی در کلرادو آمریکا منتقل و بستری شد. کیلر که در پایه ششم مشغول تحصیل بود سه روز را در بیمارستان گذراند و به علت همین حادثه بعدا پزشکان تشخیص دادند او دچار اختلال استرسی پس از آسیب روانی (Posttraumatic stress) شده است. او در شرح علت حمله‌ور شدن این چند نوجوان گفت: ” من  به دلیل کوتاه بودن تاندون آشیل پاهایم مجبور بودم روی انگشت پا ( Toe walking ) راه بروم و به دلیل عدم تماس پاشنه پاهایم با زمین کفش‌هایم به راحتی فرسوده و پاره می‌شد.”

پسر نوجوانی که موجب آسیب به کیلر شده بود شناسایی و به مدت ۱ سال از مدرسه تعلیق شد. اما این اتفاق موجب شد تا ایده‌ای خَیِرانه به ذهن این نوجوان برسد. به گفته کیلر در مدرسه‌ای که او درس می‌خواند داشتن کفش خوب یک امتیاز محسوب می‌شد و  باعث می‌شد دانش آموزان دیگر حساب ویژه‌ای روی فرد باز کنند. او تصمیم گرفت کاری کند تا دانش آموزانی که با کفش‌های کهنه در مدرسه حاضر می‌شدند دیگر شرمنده نباشند. کیلر یک خیریه کفش در مقابل آپارتمانشان راه انداخت و بر روی یک کارتن مقوایی نوشت: ” لطفا کفشهایتان را به آن‌هایی که نیاز دارند اهدا کنید. ”

 

 

بلافاصله تعداد زیادی از شهروندان و بخصوص چند فروشگاه بزرگ کفش آمادگی خود را برای کمک به این نوجوان اعلام کردند. حتی چند ماه بعد آن‌ها اتوبوسی را در اختیار کیلر قرار دادند تا با دور زدن در سطح شهر کفش‌ها را به دست افراد نیازمند برساند. اکنون کیلر روزانه حدود پنج ساعت به کار توزیع کفش در بین نیازمندان مشغول است.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار