موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
206836
۲۴ تیر ۱۳۹۸

آشنایی قصه‌گویان با جدیدترین تکنیک‌های قصه‌گویی در کانون

نخستین نشست سراسری و دوره آموزشی نمایندگان انجمن قصه‌گویی و رابطان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۳۱ استان کشور برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در این دوره آموزشی که نمایندگان انجمن قصه‌گویی و رابطان بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۳۱ استان کشور حضور داشتند مصطفی رحماندوست، بهرام شاه‌محمدلو و علی خانجانی در کارگاه‌های جداگانه‌ای به آموزش و مرور سرفصل‌ها و یافته‌های جدید قصه‌گویی پرداختند.

بر اساس این گزارش، مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان و یکی از پایه‌گذاران جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، کارگاهی با موضوع «قصه‌گویی تعاملی» برگزار کرد. از آن‌جایی که شیوه روایت قصه‌ها در دنیای امروز تغییرهای شگرفی داشته و از تک بعدی بودن خارج شده است، موضوع قصه‌گویی تعاملی از سوی این شاعر و نویسنده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست دو روزه، بهرام شاه‌محمدلو رئیس انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری از دانش و تجارب کاری خود برای قصه‌گویان سخن گفت. فن بیان، آواها و صداها و همچنین حرکت‌های بدن و زبان بدن از جمله سرفصل‌هایی بود که از سوی شاه‌محمدلو تدریس شد. با توجه به اهمیت تکنیک‌ها، این کارگاه در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد.

از دیگر استادانی که در این نشست حضور پیدا کردند، علی خانجانی نویسنده و پژوهش‌گر حوزه کودک و نوجوان بود که در خصوص مدیریت، مالکیت و روایت در قصه‌گویی برای مربیان سخن گفت. طبقه‌بندی قصه‌ها بر اساس رویکردهای مختلف و اهمیت توجه به این موضوع از دیگر مباحثی بود که در این کارگاه از سوی خانجانی تدریس شد.

فعالیت رسمی انجمن قصه‌گویی کانون در سراسر کشور با برگزاری این گردهم‌آیی هم‌زمان با شروع فرآیند اجرایی جشنواره بیست‌ودوم قصه گویی آغاز شد.

گفتنی است نخستین دوره آموزشی نمایندگان انجمن قصه‌گویی روزهای ۲۳ و ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار