موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
206759
۰۹ مهر ۱۳۹۸

یک دندان از جمجمه نوجوان پرتغالی خارج شد!

پزشکان پرتغالی از سر نوجوانی ۱۴ ساله یک دندان خارج کردند. این نوجوان ۱۲ روز قبل در یک مسابقه فوتبال گاز گرفته شده بود. درنهایت سی تی اسکن او نشان داد یک دندان در جمجمه‌اش گیر کرده است.

به گزارش کودک پرس ، پزشکان پرتغالی طی عمل جراحی یک دندان از جمجمه پسری ۱۴ ساله خارج کردند. این پسر چند روز قبل هنگام بازی فوتبال گاز گرفته شده بود.

روز مسابقه این نوجوان  پس از آنکه توسط یکی از بازیکنان گاز گرفته شد و به دلیل یک زخم ۵ سانتیمتری در سمت راست سرش به بیمارستان مراجعه کرد.  پزشکان پس از بخیه زدن زخم، او را مرخص کردند.

او  ۵ روز بعد به دلیل تب ، خواب آلودگی و احساس ضعف به بخش اورژانس  بیمارستان محلی مراجعه کرد. زخم او دوباره تمیز و پانسمان شد. همچنین پزشکان برای رفع تب او آنتی بیوتیک تجویز کردند. اما ۳ روز بعد دوباره نوجوان به اورژانس مراجعه کرد و از درد و خارج شدن چرک از زخمش شکایت داشت.

 

پزشکان با مشاهده تورم در محل زخم او را بستری کردند. ۴ روز پس از بستری بهبودی در وضعیت او حاصل نشد و به همین دلیل  برای او سی تی اسکن تجویز شد.

پس از بررسی پزشکان متوجه شدند جسم خارجی در جمجمه نوجوان یک دندان است. جراحان طی یک عمل  این دندان را از زخم سر او خارج کردند. به گفته پزشکان این عمل جراحی بسیار پیچیده بود.۲ روز پس از این عمل جراحی نوجوان از بیمارستان مرخص شد.

 

ترزا بریتو و همکارانش در بیمارستان دی سائو برنادو  این رویداد پزشکی را در ژورنالBMJ Case Reports منتشر کردند.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار