موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
206756
۰۹ مهر ۱۳۹۸

تربیت اسلامی کودکان نسل آینده را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اساسی‌ترین مسئله در تربیت کودک، پرورش آنان برای نسل آینده به شکل مطلوب و بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی است که آنان را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد.

به گزارش کودک پرس ، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در بهزیستی سنندج برگزار شد، به اهمیت رعایت حقوق کودک اشاره کرد و گفت: همانطور که اسلام دین جامع و کاملی است  به همه نیازمندی‌های بشر  توجه کرده داشته و  همه  حق و حقوق‌ها را در جایگاه خود رعایت می‌کند.

وی افزود: در قوانین اسلامی، خداوند بزرگ به بشر اختیار انتخاب و تکامل داده ولی انسان خود مسوول اعمال و رفتارش است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به حقوق واقعی کودک گریزی زد و گفت: در سرتاسر تاریخ حیات بشری در  برخی جوامع نسبت به یک سری از حقوق‌ها از جمله حق آزادی‌های بشر، حقوق زنان و کودکان ظلم شده است.

حسینی شاهرودی افزود: در دین مبین اسلام به معیارهای خانواده توجه ویژه شده است آنچنان که بندگان صالح از خداوند، همسر و فرزندانی که مایه فخر و مباهات باشد خواستار شده‌اند.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: اساسی‌ترین مسئله در  تربیت کودک پرورش آنان برای نسل آینده به شکل مطلوب و بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی است که آنان را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد.

وی افزود: اگر آرامش، امنیت  و عشق ورزی در کانون  خانواده  حاکم  باشد، کودک حقوق خود را شناخته و  بسیاری از مسائل کودک ازاری در جامعه حل می‌شود.

وی تاکید کرد: در دین اسلام  بارها احساس مسوولیت والدین نسبت به پرورش و رشد کودک در محیطی آرام و بدون تنش تاکید و سفارش شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: بلوغ فردی و تحولات در جسم زمینه ای برای رسیدن فرد به  مرحله تکلیف پذیری فراهم می‌کند  و او  از حالت کودکی خارج می‌شود لذا سن بلوغ برای دختران و پسران طبق قوانین اسلامی  مشخص است و در همه سطوح مسوولیت‌های وی را بر اساس سن تکلیف پذیری، تعیین می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: برخی از دختران در سن پایین به رشد می‌رسند ولی برخی این توانایی راکسب نمی‌کند لذا پذیرش مسوولیت هایی در هر فردی بر اساس بلوغ و رشد متفاوت است.

 وی با اشاره به شناخت حقوق کودک در اسلام بیان کرد: اولین حقی که برای هر فرد  قایل می‌شود حق حیات است تاجایی که پیامبر اکرم(ص) که اشرف مخلوقات است به کودکان سلام و  با آنها بازی می‌کرد و احترام ویژه ای برای آنان قائل بود.

وی با بیان اینکه حقوق کودکان برابر با بزرگسالان و در برخی جهات بر آن ارجحیت دارد، گفت:  کودکان در برخی جهات خصوصا برای حفظ سلامت جسمانی و روحی آنان تغدیه،  بهداشت، آموزش، امنیت و تربیت از بزرگسالان توجه بیشتری لازم دارند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان رعایت تساوی حق و حقوق میان کودکان را وظیفه والدین عنوان کرد و گفت: اما دختران به علت حساسیت‌های ویژه عاطفی نیازمند توجه بیشتر والدین هستند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار