موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
206745
۰۹ مهر ۱۳۹۸

آلودگی هوا مدارس نوبت عصر مشهد را تعطیل کرد

همه مدارس مقطع ابتدایی و استثنایی مشهد و نیز مهدهای کودک و پیش دبستانی نوبت عصر کلانشهر مشهد بر اساس مصوبه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان خراسان رضوی در روز دوشنبه هشتم مهرماه تعطیل شدند.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز دوشنبه پس از برگزاری این کارگروه با بیان این مطلب گفت: بر اساس شرایط اقلیمی و جوی و با توجه به تداوم روند افزایشی غلظت آلاینده های هوا مدارس نوبت عصر امروز نیز تعطیل است.

تورج همتی با اشاره به اینکه کارشناسان، بهبود نسبی کیفیت هوا تا ساعات پایانی امروز را پیش بینی کرده اند افزود: تداوم افزایش ریزگردها و سایر آلاینده‌ها در سطوح پایینی جو مشهد تا عصر امروز همچنان باقی است.

وی ادامه داد: به همین علت بر اساس مصوبه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان خراسان رضوی، امروز تعطیلی مراکز مهدکودک، پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و همه مدارس استثنایی نواحی هفت گانه آموزش و پرورش مشهد، تبادکان، احمدآباد و رضویه در نوبت عصر همانند نوبت صبح امروز مصوب شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: توصیه زیست محیطی به شهروندان برای کمک به کاهش آلاینده‌های هوای مشهد، پرهیز از تردد غیر ضروری در سطح شهر و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است و لازم است ورزشکاران از هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز خودداری کنند.

 

از روز ۲۷ شهریور گذشته کیفیت هوای کلانشهر مشهد با افزایش ذرات معلق و گرد و غبار به وضعیت ناسالم رسیده است و بر این اساس روز یکشنبه تمامی مقاطع تحصیلی در مشهد و دوشنبه نیز مدارس ابتدایی و استثنایی تعطیل شده اند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار