موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
206703
۰۸ مهر ۱۳۹۸

سطح هوشیاری کودک سنگ‌نورد حادثه‌دیده هنوز تغییری نکرده است

سطح هوشیاری آرمان غیاثی سنگ‌نورد ۸ ساله که در جریان مسابقه‌ای بدون مجوز در فولادشهر اصفهان آسیب دید و به کما رفت هنوز تغییری نکرده است.

به گزارش کودک پرس ، روز جمعه 29 شهریورماه و در جریان مسابقه‌ای بدون مجوز در سالن ایثار فولادشهر، آرمان غیاثی کودک سنگ‌نورد 8 ساله به دلیل سهل‌انگاری عوامل برگزاری این مسابقات از ارتفاع زیاد سقوط کرد و دچار آسیب جدی شد.

وی همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری است. به دلیل آسیب شکمی وارد شده به این کودک طحال او تخلیه شده و در حالت کما قرار دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره آخرین وضعیت آرمان غیاثی اظهار داشت: طبق پیگیری که امروز از وضعیت این کودک داشتم، متأسفانه سطح هوشیاری او تغییری نکرده است.

آرش نجیمی با بیان اینکه کودک هنوز در وضعیت کما به سر می‌برد، افزود: سطح هوشیاری آرمان بین 4 تا 6 است و تغییر محسوسی نیز نداشته اشت و امیدواریم در روزهای آینده وضعیت او تغییر کند.

وی درباره اقدامات درمانی انجام شده برای این کودک گفت: تیم کامل تخصصی پزشکی به صورت مرتب وضعیت او را رصد می‌کنند، اما اولویت فعلاً افزایش سطح هوشیاری بیمار است و زمانی که این اتفاق بیفتد و سطح هوشیاری کودک روی حد مناسبی تثبیت شود، تیم پزشکی می‌تواند اقدامات بعدی را نیز انجام دهد.

در گزارش مقدماتی که از سوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان منتشر شد، 4 عامل در این حادثه دخیل بوده است؛ خطای انسانی در مرحله نخست از سوی حمایت‌چی اتفاق افتاده و در مورد نونهالان نفر دوم (سرداور) باید شخصاً صندلی فرود را کنترل یا تفویض اختیار به داور مسیر می‌کرده تا موارد خطا و ایمنی را چک کند اما متأسفانه این مورد انجام نشده است.

همچنین دیواره سالن برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی در حد استاندارد لازم برای برگزاری مسابقات نبوده و تشک‌هایی که به تعداد کم و غیراستاندارد بوده در کل ایمنی مسیر صعود رعایت نشده است.

از سوی دیگر، مسابقات بدون هماهنگی و بدون اخذ مجوز از هیئت استان برگزار شده است، سالن ورزشی ایثار فولادشهر بدون دریافت مجوز اقدام به در اختیار قرار دادن این مکان ورزشی کرده است و متأسفانه پس از رخ دادن این اتفاق، عدم اطلاع‌سانی از سوی باشگاه و عوامل برگزارکننده دست به دست هم داده و این اتفاق بسیار تلخ برای جامعه کوهنوردی و ورزشکاران این رشته رخ دهد.

پنجشنبه هفته گذشته رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی به همراه مسئولان برخی کمیته‌های این فدراسیون برای بررسی ابعاد این اتفاق به اصفهان سفر کرد.

قرار است گزارش تکمیلی درباره ابعاد این حادثه از سوی فدراسیون کوهنوردی منتشر شود.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار