موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
206693
۰۸ مهر ۱۳۹۸

مادر ادامه دهنده راه نوجوان شهیدش

معصومه رحیمی مادر شهید قربانعلی ترک‌فرخانی که در سن ۱۶ سالگی به دیگر یاران شهیدش در دوران دفاع مقدس پیوست از ۳۰ سال قبل با تبدیل خانه خود به حسینیه سیدالشهدا ادامه دهنده راه فرزند شهیدش است.

به گزارش کودک پرس ، در ابتدای ورود به خانه این شهید بزرگوار در خیابان ظفر گنبدکاووس که بر سردر آن تابلویی با نام حسینیه شهید قربانعلی ترک‌فرخانی گذاشته شده، سادگی و آرامش حاکم بر محیط توجه‌ را به خود جلب می‌کند و بعد مادری را می‌توان مشاهده کرد که اسوه صبر و مقاومت بوده و با رویی گشاده میزبان دوستداران اهل بیت (علیهم‌السلام) و اهالی محل است.

با داشتن احساس راحتی زیاد در این خانه ساده که از ۳۰ سال قبل محل برگزاری عزاداری‌های خاندان عصمت و طهارت به‌ویژه در ایام محرم و صفر است پای صحبت های این مادر شهید نشستم که از ابتدای سخن تا به پایان همواره در حال شکرگزاری خداوند بود و انگیزه‌اش برای وقف خانه‌اش به نیت حسینیه‌ای به نام پسر شهیدش را کسب دعای خیر مردم و عاقبت خیری عنوان کرد.

به گفته این مادر شهید، توجه و سرزدن‌های مداوم همسایه‌ها و اینکه همیشه هوایش را دارند و تبدیل خانه‌اش به حسینیه و حضور دوستداران اهل بیت(علیهم‌السلام) در مراسم‌ عزاداری باعث می‌شود کمتر به تنهایی فکر کند.

رحیمی، مادر شهید قربانعلی ترک‌فرخانی در ابتدای سخنان خود در رابطه با ویژگی‌های پسر شهیدش با لبخندی بر لب و از صمیم قلب، گفت: پسرم، کسی که همواره در دوران زندگی خود هوای پدر و مادرش را داشته و از هیچ کمکی به آنان خودداری نکرده، گل بود. پسری که همواره با یادآوری کارهایش و خصوصیات اخلاقی‌اش لبخند بر لب می‌آورم.

 

قربانعلی تنها فرزند گل‌محمد ترک‌فرخانی و معصومه رحیمی است که با توجه به حمله ناجوانمردانه رژیم بعث به خاک ایران اسلامی همانند دیگر جوانان، حضور در جبهه را برای دفاع از خاک و ناموس‌اش بر خود وظیفه دانست و با رضایت والدینش وارد میدان مبارزه حق علیه باطل شد.

به گفته مادر شهید، قربانعلی که در زمان شهادتش فقط ۱۶ سالش بود با رضایت من و پدرش برای اعزام به جبهه از طرف بسیج با حضور در ثبت احوال سنش را در شناسنامه یک سال اضافه کرد.

وی افزود: با وجود شرایط سخت زندگی به دلیل اینکه پسرم تک فرزند بود تلاش می‌کردم از نظر پوشش هم‌سطح دیگر دوستانش باشد و هیچ وقت احساس کمبود نکند با این وجود در بیشتر مواقع پول توجیبی که بهش می‌دادم را به همکلاسی‌هایش که بعضی‌ها کرایه رفت و آمد نداشتند می‌داد و برای کمک به وضعیت اقتصادی خانه در تابستان‌ها کار می‌کرد.

 

به گفته وی، گل‌محمد پدر قربانعلی از چند سال قبل از شهادت وی به دلیل بیماری فلج شده بود که پسرم برای نگهداری از وی از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کرد و در بیشتر موارد حتی نظافت شخصی پدرش را هم خود شخصا انجام می‌داد و تمام درآمد کارگری خود را برای تامین هزینه درمان پدرش صرف می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام همسایه‌ها در زمان حیات قربانعلی به دلیل کمک‌هایی که انجام می‌داد از وی به نیکی یاد می‌کردند و برایش دعای خیر داشتند، داشتن فرزندی مانند قربانعلی برای هر مادری افتخار است چرا که شهدا راه و منش خدایی دارند.

وی قربانعلی را فردی با استعداد و درس‌خوان دانست و گفت: پسرم تنها ۶ ماه مانده به گرفتن دیپلمش در رشته تجربی بعد از حضور چندماهه در جبهه جنگ حق علیه باطل در شلمچه به شهادت رسید، قربانعلی به گفته معلمانش در تمام دوران تحصیل در درس‌هایش نمرات عالی می‌گرفت و حتی در برخی مواقع بجای معلم‌ در کلاس درس هم می‌داد.

به گفته مادر شهید، آرزوی قربانعلی خلبان شدن بود که با آسمانی شدنش به این آرزوی شیرینش رسید و چند ماه بعد از شهادتش، پدرش نیز که تحمل دوری از پسرش را نداشت به وی پیوست و الان ۳۰ سال است که به یاد آنان با وقف خانه‌ام این حسینیه را راه اندازی کردم تا صواب آن هم به آنان و بعد از مرگ به من برسد.

 

شهید قربانعلی ترک‌فرخانی متولد ۱۶ آذر ۴۳ که از طرف بسیج به جبهه حق علیه باطل اعزام شده بود ۲۱ تیر سال ۶۱ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر به درجه رفیع شهادت نایل آمد و در گلزار شهدای امام‌زاده یحیی بن زید (علیه‌السلام) گنبدکاووس به خاک سپرده شد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار