موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
206663
۰۸ مهر ۱۳۹۸

«بی‌چیز» در کانون پرورشی کودک و نوجوان اجرا می‌شود

نمایش «بی‌چیز» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر از هشتم مهر ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، نمایش «بی‌چیز» سرنوشت نوجوان تن‌پروری است که در اتاق خودش محبوس است. او برای ایجاد رهایی در شخصیتِ مجازیِ بازیِ محبوبش، وادار می‌شود تا خودش را هم ببیند و به حرکت درآورد.

مخاطب این نمایش که پیش از این در جشنواره‌های همدان، فرانکفورت، شیراز، برلین، اصفهان، لودویکس هافن و مشهد اجرا شده همه انسان‌هایی هستند که توان خواندن و نوشتن دارند. مهدی فرشیدی سپهر نویسنده، بازیگر و کارگردان این نمایش است و مهران گل‌محمدی، آنالی شکوری و رعنا قادری به عنوان صدا پیشه با او همکاری می‌کنند.

موسیقی و ترکیب صدای نمایش «بی‌چیز» برعهده مانی مُزَکی و آواز آن از گروه بمرانی است. هم‌چنین در این نمایش حمیدرضا مرادی به عنوان مشاور هنری کارگردان، حمیدرضا گودرزی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، حمید مرادی اجرای نور و بردیا علمی طراح پوستر همراهی می‌کنند.

 پشتیبانی فنی و هنری نمایش «بی‌چیز» را میلاد محمدی، پویا طهماسبی، الاهه نوری، هانا صراف، مبینا احرار انجام می‌دهند و کار دوخت لباس را نیز زهرا بهرامی عهده‌دار است. گروه تبلیغات و روابط عمومی این نمایش غنچه وزیری و مریم منصوری هستند و اعلان‌ها را امیر عسگری انجام می‌دهد.

نمایش از هشتم مهر صبح‌ها ویژه‌ی مدارس با هماهنگی قبلی و عصرها ساعت 19 برای عموم در سالن بوستان مرکز تئاتر کانون واقع در خیابان حجاب، داخل پارک لاله تهران به روی صحنه برود.

 

*تنها ایرانی جزو اساتید تئاتر تجربی دانشگاهی

 علی اصغر خطیب‌زاده به عنوان تنها ایرانی در لیست اساتید سازمان جهانی تئاتر تجربی دانشگاهی IUGTE انتخاب شد. خطیب‌زاده کارگردان، نمایشنامه نویس، طراح و سازنده ماسک و مدرس تئاتر از سال ۲۰۱۱ به دعوت این سازمان در حوزه ماسک و هنرهای نمایشی همکاری می‌کند.

خطیب‌زاده توسط این سازمان تاکنون در کشورهای اتریش و ایتالیا به عنوان مدرس فعالیت داشته است. همچنین، یک ماسک نمایشی این هنرمند در موزه عروسک‌های ایتالیا ( بوراتینی) در شهر پارما نگهداری می‌شود.

این هنرمند در ایران از سال ۱۳۸۰ در جشنواره های فجر، عروسکی تهران مبارک، فرهنگستان هنر، فرهنسرای نیاوران، خانه هنرمندان، تاترشهر، گالری آران تهران، دانشگاه فردوسی و … نمایشگاه ماسک و ورک شاپ برگزار کرده است.

* «شاهباز سدره نشین» میهمان تالار حافظ شد

نمایش «شاهباز سدرہ نشین» به نویسندگی استاد ابراهیم کریمی هسنیجه و کارگردانی وجیهه کریمی هسنیجه از دهم الی بیست و یکم  مهر ماه ساعت ۲۱ در تالار حافظ به اجرا در خواهد آمد. حسن اسدی،جمال فوادیان،هوشنگ کاشیلو، مرتضی صباغ ،هوشنگ عباسی، امیر محمد آتشی، علی ریاحی زاده، مهران نبی، کیاوش خدایی، محمد مهدی جورابلو و ناصرنصر  بازیگران نمایش شاهباز سدره نشین را تشکیل می‌دهند.

از دیگر عوامل نمایش شاهباز سدره نشین می‌توان از: دستیار یک و برنامه ریز کارگردان: سعید جعفری، آهنگساز: وحید چهل امیرانی، طراح حرکت بانوان: لیلا خیری، منشی صحنه:  مریم اسکندری، مدیر صحنه : نادیا محبوبی، ساخت تیزر : محمد بستان، طراح پوستر: محسن کریمی هسنیجه، روابط عمومی: ناصر ارباب، عکاسان: شکیلا بختیاری و بابک امیری، گروه حرکت بانوان: مریم صمیمی، مهسا پیروی، مروارید صابر، مونا شمخانی ، بیتا توکلی، سمر شجاعی، سارا شجاعی و سارا افشاری نام برد.

نمایش «شاهباز سدرہ نشین»  داستان دیدار تیمور لنگ با حافظ را نقل می‌کند و به تحلیل آثار حافظ می‌پردازد.

*گروه موسیقی «آشویتس زنان» تکمیل شد

گروه موسیقی نمایش «آشویتس زنان» به سرپرستی رها حاجی زینل معرفی شدند. امیرراد چالیها نوازنده ساز کوبه‌ای، ارشان حقی نوازنده ساکسیفون و شیدا احمدی نوازنده ویلن این نمایش خواهند بود، رها حاجی زینل در مقام طراح موسیقی و خواننده وکال اجرای زنده موسیقی این اثر را هدایت خواهد کرد.

آشویتس زنان محصول جدید گروه تئاتر سه گانه به نویسندگی «علی صفری» و کارگردانی «رها حاجی زینل» و تهیه کنندگی «سمیرا کاسبی» و «حسن سرآبادانی» به زودی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

شایلین اسدالهی، رها حاجی زینل، صبا سرور و شهاب عباسیان در آشویتس زنان به ایفای نقش خواهند پرداخت. آشویتس زنان روایتی براساس واقعه‌ای تاریخی در جریان جنگ جهانی دوم و اردوگاه‌های کار اجباری در لهستان است.

وحید خدادادی که پیشتر سابقه حضور در آثاری همچون شرقی غمگین و روز‌های بی باران را داشته در این نمایش به عنوان مجری طرح حضور دارد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار