موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
206649
۰۸ مهر ۱۳۹۸

آیین تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم برگزار شد

مراسم شب خاطره «بابای خوب من» ویژه تجلیل از فرزندان شهدا و جانبازان مدافع حرم به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در این مراسم که با حضور آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران و متولی مدرسه عالی شهید مطهری، حجت الاسلام احمد سالک نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات و حجت الله ناظری سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد، از فرزندان شهدای حرم شهید محسن فرامرزی و شهید محمدرضا دهقان تجلیل به عمل آمد.

حجت الله ناظری، سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان به عنوان نخستین سخنران مراسم شب خاطره «بابای خوب من» با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در آخرین روز از هفته دفاع مقدس قرار داریم، این روزها، فرصتی است برای یادآوری حماسه آفرینی‌های عزت آفرین و بهانه ای برای تکرار آرمان هایی که انقلاب بر آن ها پایه ریزی شده است. و این مطالعه و پرداختن به دلاوری های آن دوران، گذشته از بصیرتی که ما را در روزگار حاضر بدان تجهیز می‌کند، وظیفه‌ی ما نیز هست. وظیفه‌ای که در خصوص سپردن این فرهنگ و فهمِ تاریخی در برابر نسل‌های بعدی داریم.

وی اضافه کرد: و چه اتفاق مبارکی که در همین یادآوری ها، بزرگداشت شهدای مدافع حرم و تجلیل از فرزندان این شهدای گران قدر هم با هفته دفاع مقدس گره خورده است.

ناظری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برنامه بابای خوب من، در فضای خودمانی و با هدف تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم برگزار می شود تا تجلیلی باشد از فرزندان این شهدای گرانقدر و یادآوری حماسه بزرگی که پدران آن ها خلق کرده اند.

 

بزرگداشت شهدا کمتر از شهادت نیست

حجت‌الاسلام احمد سالک نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ما امروز بر سر سفره و خوان ارزشمند شهدا، جانبازان و ایثارگران نشسته ایم و مهمان بزرگواری آن ها هستیم.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که امروز و در قرن ۲۱، شاهد نبرد سنگین بین اسلام ناب محمدی(ص) و استکبار جهانی هستیم گفت: امروز دیگر بلوک غرب و شرق در کار نیست. با پیروزی انقلاب، و گذشت ۴۰ سال از این حماسه، شعار نه شرقی نه غربی، تحقق عینی پیدا کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در اوج اقتدار جمهوری اسلامی به رهبری ولی فقیه قرار داریم و این اقتدار باید جهانی شود. این روزها به وضوح می بینیم که در روبه روی ما، التماس استکبار و شیطان بزرگ قرار دارد، آن هم با ذلت.

سالک با اشاره به بیانات رهبر انقلاب ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند نه تسلیم، نه مذاکره، بلکه مقاومت. و این رمز پیروزی ماست که در قرآن هم به این مقاومت بارها و بارها اشاره شده است.

نائب رئیسی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که شهدا عنایت الله هستند، گفت: ۲۸۰۰ جوان ما در سوریه شهید شدند تا سفره داعش و استکبار جمع شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در هفته دفاع مقدس قرار داریم؛ دفاعی که صدها و هزاران پیام دارد. روح شناخت حضرت حق و معرفت الله ثمره خون شهیدان است. آن ها با خدا معامله کرده اند.

 

سالک اضافه کرد: مردم ایران بودند که جنگ ۸ ساله را اداره کردند؛ و پس از آن آزادگان جهان به تبعیت از ملت ما جنگ با داعش را مدیریت کردند. بزرگداشت شهدا کمتر از شهادت نیست، زیرا این شهدا خلاق میدان ارزش ها هستند و صدق، اخلاص و عظت آفریدند.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار