موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
206556
۰۷ مهر ۱۳۹۸

برنامه «کانگورو» حضور کودکان در فضای مجازی را مدیریت می‌کند/ وجود بیش از ۸میلیون کودک گیمر در کشور

مدیر پروژه نرم افزار مدیریت مجازی “کانگورو” گفت: “کانگورو” می‌تواند راه حل خوبی برای کنترل مصرف کودکان از فضای مجازی باشد.

به گزارش کودک پرس ، صحرا قاسمی اظهار کرد: امروزه بزرگترین چالش پدر و مادرها کنترل میزان استفاده فرزندانشان از تلفن همراه است که به نوعی اعتیادآور شده است؛ طبق اصطلاحی که گذاشته‌ایم “موبایل پستونک دیجیتال است” و مسئله این یک موضوع پیش پا افتاده و صرفا در جامعه ما نیست بلکه دغدغه جهانی محسوب می‌شود.

مدیر پروژه نرم افزار مدیریت مجازی “کانگورو” بیان کرد: در دنیا آمار نگران‌کننده‌ای نسبت به میزان استفاده از فضای مجازی وجود دارد که به ویژه در سنین پایین‌تر شاهد آن هستیم لذا برای حل این مشکل یک اپلیکیشن به نام “کانگورو” طراحی کرده‌ایم که این برنامه به والدین کمک می‌کند تا به تلفن همراه فرزندانشان تسلط داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که باعث می‌شود کودکان ما به سمت فضای مجازی جذب شوند نیز تک فرزند بودن آن‌ها است، افزود: “کانگورو” می‌تواند راه حل خوبی برای کنترل مصرف کودکان از فضای مجازی باشد، این اپلیکیشن روی دو نسخه تلفن همراه والدین و تلفن همراه فرزند نصب می‌شود و مانند یک ریموت کنترل از راه دور عمل می‌کند که والدین می‌توانند گوشی فرزندشان را کنترل کنند.

قاسمی در ادامه گفت: به این صورت که والدین می‌توانند ببینند چه اپلیکیشن‌های در گوشی فرزندشان نصب است اما قادر به دیدن پیام های شخصی نیستند و میزان مصرف فرزندشان هم مشخص می‌شود و می‌توانند برنامه‌ها را به اختیار خودشان قفل کنند؛ به طور مثال توسط برنامه “کانگورو” می‌توانند تلگرام را در گوشی فرزند خود قفل کنند.

مدیر پروژه نرم افزار مدیریت مجازی “کانگورو” ادامه داد: وقتی فرزندان ما به یک برنامه اعتیاد دارند نباید از یک مسئول انتظار جلوگیری از آن برنامه را داشته باشیم بلکه خود خانواده باید آن را مدیریت کنند به همین علت ما تصمیم گرفتیم یک ابزار کنترلی برای والدین اجرا کنیم.

دسترسی به “کانگورو” رایگان است

وی بیان کرد: متاسفانه امروز که دسترسی به فیلترشکن برای همه راحت است، والدین در صورت لزوم می‌توانند با استفاده از اپلیکیسن کانگورو آن را قفل کنند و این اپلیکیشن اکنون به صورت کاملا رایگان در سایت قابل دسترسی است.

قاسمی گفت: طبق آخرین خبری که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر کرده است در کل کشور ۸میلیون و ۸۶۶هزار نفر کودک زیر ۱۲ سال داشته‌ایم که به عنوان گیمر شناسایی شده‌اند که درصد بیشتر آن‌ها بازی‌ با موبایل انجام می‌دهند؛ با اپلیکیشن کانگرو در صدد هستیم تا به جای روش‌های سنتی که موبایل از کودک گرفته می‌شود نیز موبایل را از طریق خود موبایل کنترل کنیم.

مدیر پروژه نرم افزار مدیریت مجازی “کانگورو” اضافه کرد: با این روش فرزندمان را از تلفن همراه محروم نکرده‌ایم بلکه تلفن همراه او را کنترل می‌کنیم، اپلیکیشن ما کنترل از راه دور است حتی مواقعی که سرکار هم هستیم می‌توانیم به تلفن همراه فرزندمان دسترسی داشته باشیم.

قاسمی ادامه داد: در هر جای کشور بدون پرداخت هزینه همه می‌توانند این اپلیکیشن را نصب کنند اما امکان دارد به دلیل قابلیت‌هایی که به این برنامه اضافه می‌شود هزینه‌هایی برای خرید آن به دنبال داشته باشد.

 

وی در پایان بیان کرد: حدود یک سال است این برنامه در حال ساخت است که ۱۵۰ نفر آن را در دو ماه دانلود کردند؛ اسپانسر این پروژه دانشگاه آزاد قزوین است که حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه در پی داشت و این اپلیکیشن اکنون برای اندروید طراحی شده و کاملا امنیت دارد.

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار