موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
206404
۰۶ مهر ۱۳۹۸

درمان ۲۵ ناشنوا در سیرجان و معرفی به مدارس عادی

مدیرعامل مرکز آموزش توانبخشی ناشنوایان تحت پوشش بهزیستی سیرجان گفت: ۲۵ نفر از ناشنوایان کودک و نوجوان پس از درمان و کاشت حلزون به مراکز آموزشی معرفی شدند تا مانند دانش‌آموزان عادی به تحصیل ادامه دهند.

به گزارش کودک پرس ، سمیه زاهدی به‌مناسبت روز ناشنوایان اظهار داشت: 45 نفر از کودکان و ناشنوایان مادرزادی شهرستان در این مرکز تحت آموزش بوده و تاکنون و طی  چهار سال گذشته 25 نفر از ناشنوایان با درمان یا کاشت حلزون موفق به کسب شنوایی و گفتاری شده و برای آموزش به مراکز پیش‌دبستانی یا مدارس عادی معرفی شدند تا مانند سایر دانش‌آموزان به تحصیل ادامه دهد.

مدیرعامل مرکز آموزش توانبخشی ناشنوایان تحت پوشش بهزیستی سیرجان با بیان اینکه نیکوکاران و خیران برای هزینه‌های درمانی خرید سمعک و کاشت حلزون در گوش یاری‌گر باشند، عنوان کرد: ساختمان این مرکز هم توسط یک بانوی نیکوکار سیرجانی و با هدف حمایت از ناشنوایان اختصاص داده است تا امروز کودکان ناشنوا درمان و مشغول آموزش‌های تخصصی شوند و از جامعه معلولان جدا شده و به عنوان فردی سالم به زندگی عادی ادامه دهند.

 

مهتاب حسینی رئیس اداره بهزیستی سیرجان گفت: کانون ناشنوایان شهرستان 480 نفر ناشنوا را تحت پوشش دارد که برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مسنمر برای آنان داشته و در رفع مشکلاتی همچون اشتغال و مسکن آنان همکاری دارد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار