موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
206401
۰۶ مهر ۱۳۹۸

رمان نوجوانانه «فرار… فرار…» در بوته نقد

رمان نوجوان «فرار…فرار…» نوشته مرتضی حاتمی نقد و بررسی شد.

به گزارش کودک پرس ،  رمان نوجوان «فرار…فرار…» نوشته مرتضی حاتمی، نویسنده و روزنگار ادبی، با حضور علیرضا شوهانی و حسین شکربیگی، در سالن کنفرانس مجتمع ارشاد اسلامی شهرستان ایلام، با حضور عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سرهنگ شرفبیانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، نویسندگان، ناشران و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران نقد و بررسی شد.

در این نشست، خودآموز بر اهمیت نقد و توسعه و نقش مهم آن در میان جامعه تاکید کرد و گفت: نقد منصفانه، آگاهانه و علمی نه تنها ارزش اثر را پایین نمی‌برد، بلکه موجب تقویت متن و محتوا می‌شود و بالندگی و رشد اثر و صاحب اثر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ،ضمن تقدیر از نویسنده اثر که برای نوجوانان کتابی را با موضوع و محور دفاع نوشته ادامه داد: سعی کنید جلسات نقد و تحلیل پر رونق تر از قبل برگزار شود، زیرا امروز به فضای نقد منصفانه و آگاهانه احتیاج داریم.

خودآموز گفت: تقویت و توسعه نقد و فرهنگ نقادی در جامعه امروز، لازم است و بایستی تلاش کرد تا این فرهنگ در جامعه جا بیافتد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش ادامه داد: تلاش کنید تا جلسات نقد و بررسی تعطیل نشود و این جریان را ادامه دهید.

سرهنگ شرفبیانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیز بر مراقبت نویسندگان از تحریف موضوعات دفاع مقدس تاکید کرد.

حسین شکربیگی و علیرضا شوهانی و مهرزاد میرزایی از ابعاد فنی، تکنیکی، محتوایی و ظاهری رمان یادشده را مورد بررسی قرار دادند.

در ادامه سایر شرکت کنندگان درخصوص نقاط قوت و ضعف این رمان صحبت کردند.

سلسله نشست‌های نقد و بررسی آثار ادبی و هنری به همت موسسه فرهنگی هنری عصر پیام ایلام و نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام چند سالی است که در این استان برپاشده است.

رمان نوجوان «فرار…فرار…» نوشته مرتضی حاتمی، از سوی انتشارات آستان جانان، در دو نوبت چاپ در سال ۹۶ در هزار نسخه منتشر شد و در دومین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، به مرحله دوم این جایزه راه یافت.

گفتنی است که از این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، بیش از ۵۰ عنوان کتاب در قالب‌های بازآفرینی، بازنویسی و تالیف منتشر شده است.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار