موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
206025
۰۱ مهر ۱۳۹۸

حمایت محک از ۱۰۲۷ کودک سرطانی در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل موسسه خیریه محک گفت: محک از ابتدای تأسیس تا پایان سال گذشته یک هزار و ۲۷ کودک مبتلا به سرطان ساکن استان آذربایجان‌شرقی را تحت حمایت خود قرار داده است.

به گزارش کودک پرس ، دکتر آراسب احمدیان با اشاره به اینکه هر روز ۶ کودک جدید در سراسر ایران به جمع کودکان تحت حمایت این مؤسسه اضافه می‌شوند، افزود: تأمین هزینه دارو و درمان تمامی کودکان مبتلا به سرطان در سراسر ایران یکی از مهم‌ترین چالش‌های محک است.

وی ادامه داد: به همین دلیل این سازمان در برنامه راهبردی ۱۴۰۰- ۱۳۹۶ خود یکپارچه‌سازی خدمات درمانی و حمایتی برای فرزندانش در سراسر نقاط ایران را هدف قرار داد تا تعداد زیادی از فرزندان محک در شهرستان‌ها درمان شوند که ارتقای روز به روز ارائه خدمات شایسته به آنها از اهداف محک است.

دکتر احمدیان گفت: تمامی کودکانی را که پرونده‌های پزشکی آنها در بیمارستان‌ کودکان تبریز تشکیل شده و در حال گذراندن مراحل درمان خود در این بیمارستان‌ هستند، تحت حمایت خود قرار می دهیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ محک با مؤسسه خیریه تسکین در استان آذربایجان شرقی جهت توانمند سازی، افزود: موسسه خیریه محک از سال ۱۳۸۸ و در قالب برنامه استراتژیک ۹۵-۹۰ خود اقدام به توانمندسازی خیریه‌های حوزه سرطان در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان کرده است.

 

مدیرعامل موسسه خیریه محک اضافه کرد: این مؤسسه‌ها کاملاً مستقل از محک فعالیت می‌کنند، اما دانش و تجربه بیش از ربع قرن فعالیت مؤسسه خیریه محک در راستای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در اختیارشان قرار می‌گیرد تا توانمند شوند.

وی تاکید کرد: این مؤسسات دفتر یا نمایندگی مؤسسه خیریه محک نیستند و به صورت مؤسسات مستقل با هیأت مدیره مستقل، اما در چارچوب استانداردهای محک فعالیت می‌کنند.

دکتر احمدیان افزود: در همین راستا با عقد تفاهم‌نامه‌ای میان خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تسکین در استان آذربایجان شرقی و محک در سال ۱۳۹۸ مقرر شد تا در یک دوره پنج ساله تجارب منطبق با استانداردهای محک در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی و تبدیل آن به خدمات درمانی و حمایتی به کودکان مبتلا به سرطان به این خیریه منتقل شود.

 

وی گفت: محک در طول ۲۸ سال فعالیت تخصصی در حوزه سرطان کودکان همواره به ظرفیت‌های جامعه مدنی جهت تحقق مأموریت خود دلگرم بوده است. این سازمان با باور به اینکه بهره‌مندی از خرد جمعی موجب خلق ناممکن‌ها و ایجاد فرصت‌های بی‌نظیری می‌شود، می‌کوشد تا با همراهی نیکوکاران در جای جای این سرزمین شایسته‌ترین سطح از خدمات درمانی و حمایتی را در مسیر مبارزه با سرطان به فرزندانش ارائه دهد.

 

مدیرعامل موسسه خیریه محک اظهار داشت: محک در این راستا تمامی نیکوکاران در سراسر شهرهای کشور درخواست می‌کند تا کودکان مبتلا به سرطان این سرزمین را از یاد نبرده و محک را در تأمین هزینه دارو و درمان فرزندانش در تمامی شرایط اقتصادی و اجتماعی یاری دهند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار