موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
205975
۰۱ مهر ۱۳۹۸

شناسایی ۸ هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان ۳۲ هزار نفر بوده‌اند که تاکنون ۸ هزار نفر از آنها شناسایی شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، حمید رضا رخشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان ۳۲ هزار نفر بوده اند که تا کنون ۸ هزار نفر از آنها شناسایی شده اند.

وی گفت: جذب دیگر کودکان بازمانده از تحصیل همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود ۴ تا ۵ هزار کودک دیگر را تا ابتدای سال تحصیلی جذب و وارد چرخه آموزش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: ۹۲ هزار نفر در پایه اول در سامانه سنا ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود به صد هزار نفر نیز برسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است.

 

رخشانی ادامه داد: تا کنون ۶۰ هزار دانش آموز در پایگاه های سنجش مورد غربالگری قرار گرفته اند.

وی گفت:کمبود 15 هزار نیرو برای استان از سوی وزارت خانه اعلام شده اما براورد استان 12 هزار نیرو است که آمار قطعی و دقیق کمبود نیرو، فضای آموزشی و تجهیزات  را تا آخر 98 اعلام خواهم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان افزود: طرح معلم تمام وقت به نفع دبیران است به طوری که در احکام فرهنگیان قرار گرفته و در بازنشستگی آنان تاثیر خواهد داشت. رتبه بندی فرهنگیان هم در دستور کار وزارت خوانه قرار دارد و اجرای آن از مهرماه خواهد شد اما مراحل نهایی شدن آن در حال انجام است که امیدواریم تا اواسط مهر این احکام صادر شود.

 

رخشانی رسانه را یکی از مهم ترین و مورد اعتماد ترین موارد نزد خود عنوان کرد و گفت: رسانه ها اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارند و تعامل ها در این خصوص باید دو طرفه باشد چرا که رسانه ها انعکاس دهنده واقعیت هایی هستند که شاید از چشم مسئولین پنهان بماند و یا اینکه پیگیری آنها منجر به نتیجه بهتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: رسانه‌ها با مطالبه‌گری خود می توانند این مهم را به دانش آموزان، والدین و معلمان نیز آموزش دهند. از آنجایی که بزرگترین مشکل ما در آموزش و پرورش این است که همه به دنبال مدرسه خوب هستند تا ایجاد مدرسه خوب؛ اولیا با مطالبه‌گری می‌تواند این مهم را از مدیران و معلمان بخواهند زیرا مدرسه ای که اولیا و معلمان آن فعال باشند دانش آموزانی خوب و موفق خواهد داشت.

وی در بخشی از سخنان خود به وجود مدارس خشت و گلی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا اعتبار کامل در استان موجود است و چهار استان معین شدند تا در تسریع این مهم همکاری داشته باشند. هم اکنون در همه شهرستان‌هایی که مدارس و خشت گلی وجود دارد کار جانمایی انجام شده و مدارس یک و دو کلاسه به نیمه رسیده و تا آخر آبان ماه آماده می شوند.

وی افزود:۲۱۰ مدرسه خشتی گلی در استان وجود داشته که از این تعداد 50 مورد آن مجدد ساخته شده و در دست ساخت است واقدامات لازم برای ۱۶۰ کلاس کار دیگر نیز در دستور کار می باشد که تا آخر سال ۹۸ جشن حذف مدارس خشتی و گلی در استان برگزار خواهد شد.

 

وی در خصوص نحوه ثبت نام و تحصیل دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی نیز بیان کرد: با توجه به مصوبه‌ای که وجود دارد و همچنین معرفی افراد از سوی فرمانداری ها، تمام دانش‌آموزان حق ثبت نام در مدارس را دارند و دانش آموزی نیست که به دلیل عدم وجود مدارک هویتی در مدارس ثبت نام نشود ولی در رابطه با سن آنها در طول مدتی که باید ثبت نام شود راستی‌آزمایی صورت می‌گیرد، همچنین خانواده‌هایی که مدارک شناسایی آنها باطل شده نیز می‌توانند نسبت به سوادآموزی اقدام کنند اما مدرک تحصیلی زمانی ارائه می‌شود که مشکل آنها در این رابطه حل شود.

رخشانی در رابطه با پرونده مدرسه اسوه حسنه نیز بیان کرد: جان باختن چهار دانش آموز در این حادثه اندوهی است که از یادها نخواهد رفت، رسیدگی به این پرونده در دو قسمت مدنظر قرار گرفته که قسمتی از کار توسط مراجع قضایی و قسمتی مربوط به هیئت تخلفات آموزش و پرورش بود که بر اساس مدارک و مستندات موجود رای صادر شده است تا آنجایی که اطلاع دارم میر مربوطه مجدد نمی تواند تقاضای مجوز داشته باشد و یا مدیریت کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان اینکه دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان ۳۲ هزار نفر بوده اند که تا کنون ۸ هزار نفر از آنها شناسایی شده اند، افزود:جذب دیگر کودکان بازمانده از تحصیل همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود ۴ تا ۵ هزار کودک دیگر را تا ابتدای سال تحصیلی جذب و وارد چرخه آموزش کنیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار