موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
205878
۳۱ شهریور ۱۳۹۸

نوجوان تیرانی نفر نخست رقابت محاسبات ذهنی ریاضی کشور شد

عضو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری تیران استان اصفهان مقام نخست مسابقات بین‌المللی یو سی مس (محاسبات ذهنی و چرتکه‌ای) کشور را از آن خود کرد.

به گزارش کودک پرس ، الهام فخاری سرپرست مرکز فرهنگی هنری کانون تیران با بیان این مطلب گفت: علی‌اکبر دادخواه عضو ۱۰ ساله با کسب مقام اول در مسابقات کشوری یوسی مس یکی از نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی این رشته در مالزی شد.

UCMAS ترکیبی است از یک ابزار تدریس باستانی چرتکه همراه با مهارت‌های مدرن آموزشی برای پویایی و تکامل کل مغز کودک جهت ترویج یادگیری و به طور خاص یادگیری ریاضی، به عنوان یک هیجان و سرگرمی تلقی می‌شود.

این طرح از سوی پروفسور دینو ونگ در مالزی ابداع شد و هر ساله مسابقات یوسی مس به صورت استانی، کشوری و جهانی برگزار می‌شود.

فخاری در زمینه موفقیت این کودک تیرانی توضیح داد: شهریور ۱۳۹۸ ششمین دوره مسابقات یوسی مسی کشور با رقابت ۶۲۰ نفر از نخبگان این رشته در تهران برگزار شد که در این دوره علی‌اکبر دادخواه موفق شد با درخشش خود مقام نخست این دوره را کسب و به عنوان یکی از نمایندگان کشورمان به مسابقات جهانی این رشته که در آذر ماه سال ۱۳۹۸ در مالزی برگزار می‌شود راه پیدا کند.

وی افزود: سیستم محاسبه ذهنی و چرتکهای UCMAS با استفاده از یک سیستم نوآورانه محاسبه‌ای و با به‌کارگیری چرتکه باعث هماهنگی بین دو نیمکره راست و چپ به طور هم‌زمان شده و با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب افزایش ظرفیت ذهن و مهارت‌هایی مانند مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله می‌شود که در موفقیت دانش‌آموزان در همه رشته‌ها و زندگی روزمره نقش اساسی دارد. این سیستم دارای ۱۰ سطح اصلی و دو سطح پیش دبستانی است.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار