موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
205862
۳۱ شهریور ۱۳۹۸

افتتاح نخستین باشگاه کارآفرینان نوجوان در کرمان

نخستین باشگاه کارآفرینان نوجوان ویژه دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد با هدف تربیت نسل کارآفرینان نوآور در کرمان افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس ، رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان امروز در آیین افتتاحیه باشگاه کارآفرینان در کرمان اظهار داشت: افتتاح باشگاه کارآفرینان نوجوان همزمان با آغاز مدارس است و دانش‌آموزان می‌توانند در کنار تحصیل، روحیه کار‌آفرینی را در خود تقویت کنند و بعد از گرفتن دیپلم وارد یک عرصه کارآفرینی شده و کسب و کاری با رویکرد جدید  را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌هایی که ما در کشور تاکنون داشته‌ایم مدیون پشتکار، همت و نوآوری همین جوانان هستیم، افزود: در زمان جنگ تحمیلی، بیشترین افرادی که در جنگ حضور داشتند و جنگ را پیروز کردند جوانان بین ۱۶ تا ۲۲ سال بودند که عمدتا با اختراعات و استدلال‌ها و از جان گذشتگی که داشتند توانستند با دست خالی برابر چندین کشور ایستادگی و جمهوری اسلامی را حفظ کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: این یک فرصت استثنایی است تا ما صادراتمان را از نفت جدا کنیم و با جدا کردن اقتصاد کشور از نفت طبق دستور مقام‌ معظم رهبری باید به سمت اقتصاد مقاومتی برویم.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی شکل نمی‌گیرد مگر اینکه تک تک شما کارآفرینی انجام دهید و افراد کارآفرین در این طرح در کنار شما نوجوانان به عنوان همیار در طول شش ماه قرار دارند تا مشکلات و ایراداتی که در طول این مسیر با آن مواجه می‌شوید را برطرف کنند.

 

زیرساخت‌ها برای کارآفرینی در کرمان مهیاست

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز با بیان اینکه در دهه ۶۰ یک طرحی به عنوان طرح کادر در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شد، اظهار کرد: در این طرح دانش‌آموزان در دوره دبیرستان هر حرفه‌ای را که خودشان دوست داشتند هفته‌ای یک بار در روز این شغل را به صورت عملی آموزش می‌دیدند.

وی عنوان کرد: ما حدود سه سال است هر چه از نیروهایمان بازنشست شدند به ما اجازه استخدام جدید ندادند و این فرصت خوبی برای کارآفرینی است، یک مثلث در استان کرمان تدوین شده که یک ضلع آن کمیته امداد، فنی و حرفه‌ای و دیگری دستگاه‌های کارآفرین ‌هستند.

صادقی با اشاره به اینکه در استان کرمان، ظرفیت‌های خیلی زیادی وجود دارد، افزود: جنوب و شرق استان کرمان قطب کشاورزی محسوب می‌شود و زیرساخت‌ها محیا است و باید در این زمینه تلاش شود.

وی تصریح کرد: چیری که ما تا کنون در استان کرمان قدر آن را ندانسته‌ایم نور آفتاب و انرژی خورشیدی است و این یک تکنولوژی بسیار نویی است و باید استفاده مطلوب از این انرژی داشته باشیم.

 

دهقان سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان نیز اظهار داشت: ۵۰ نوجوانی که امروز کلاس‌های کارآفرینی را شروع می‌کنند مطمئنم در آینده نزدیک خود را به ۵۰۰ یا ۵ هزار نفر  کارآفرین تبدیل می‌کنند .

وی بیان داشت: کارآفرین به این معنا نیست که تنها برای خود کار درست کنید بلکه باید برای جمع کار بسازیم و افراد مختلفی را تحت پوشش خود قرار دهند.

 

 در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای مابین اداره کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای و معاونت اقتصادی استانداری کرمان در زمینه باشگاه کارآفرینان نوجوان ویژه دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد با هدف تربیت نسل آینده کارآفرینان نوآور منعقد شد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار