موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
205758
۰۶ تیر ۱۳۹۸

​آشنایی با مفهوم روزه‌داری برای کودکان

انتشارات کودکان، کتاب‌های «رمضان» اثر بابک صابری و «کولاک» نوشته سلینا چونز و اثر برگزیده جایزه هانس کریستین اندرسن را منتشر کرد.

به گزارش کودک پرس ، «رمضان» نوشته بابک صابری با تصویرگری لجینه الاصیل و «کولاک» نوشته سلینا چونز با تصویرگری آلوئیس کاریجیت، اثر برگزیده جایزه هانس کریستین اندرسن از سوی انتشارات کودکان منتشر شده است.

صابری در کتاب «رمضان» تلاش می‌کند تا معنی روزه‌داری را با بیان توصیفات مختلف و مثال‌هایی ملموس از محیط اطراف و کارهایی که به صورت روزمره انجام می‌دهیم برای مخاطب کودک، بیان کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «این‌که لباس راحت بپوشی خیلی خوب است؛ ولی گاهی لباس رسمی و ناراحتی را انتخاب می‌کنی. مثل وقتی که می‌خواهی به یک مهمانی بروی. مثل وقتی که می‌خواهی زیر دریا غواصی کنی. گاهی بدنت را فراموش می‌کنی؛ روزها و روزها. ناگهان به یادش می‌افتی؛ وقتی که پایت به جایی می‌خورد. وقتی که یک پشه تو را می‌گزد. وقتی که خیلی تشنه می‌شوی. یادت می‌افتد که بدنت همیشه همراه تو و در خدمت تو بوده است.»

انتشارات کودکان، کتاب «رمضان» را با شمارگان دوهزار نسخه و قیمت 19هزارتومان منتشر کرده است.

 

«کولاک» کتاب دیگری است که با ترجمه غلامرضا امامی از سوی انتشارات کودکان برای بچه‌ها منتشر شده است. سلینا چونز در این کتاب، داستان خواهر و برادری به نام‌های اورسلی و فلورینا را بیان می‌کند که در روستایی زندگی می‌کنند. برف زیادی در روستا باریده و آن‌ها مشغول درست کردن سورتمه‌ای برای شرکت در جشن سورتمه‌رانی هستند. اورسلی از خواهرش می‌خواهد که به خانه زن نخ‌ریس روستا برود و از او وسایل تزئینی برای تزئین سورتمه امانت بگیرد. اما فلورینا در راه اسیر برف و کولاک می‌شود و ماجراهایی برایش رخ می‌دهد.

«کولاک» در زبان اصلی، کتابی به صورت شعر است و کودکان را با فرهنگ کوه‌های آلپ آشنا می‌کند.

تصویرگری‌های آلوئیس کاریجیت در این کتاب علاوه بر اینکه به فهم بهتر داستان به کودکان کمک می‌کند آن‌ها را به خواندن کتاب، تشویق می‌کند. آلوئیس کاریجیت، هنرمند سوئیسی در 1902 به دنیا آمد. او هفتمین از یازده فرزند خانواده بود. بعد از کسب تجربه‌های بسیار در طراحی و گرافیک، سینما و نقاشی به شهر کوهستانی خود بازگشت و اولین کتابش را با عنوان «زنگوله‌ای برای ارسلی» تصویرگری کرد. «کولاک» در 1966 جایزه هانس کریستین اندرسن را برای او به ارمغان آورد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «نرم نرمک می‌آید برف، آرام‌بخش و زیبا، یک شبانه‌روز در روستا؛ کوه‌ها و دشت‌ها پوشیده از برفند. حیوانات بیچاره در این سوزوسرما سرگردانند. آن‌ها خوراکی برای خوردن ندارند؛ تنها درخت «روبه باد» استوار ایستاده و شاخه‌های سرسبزش را پناه دیگران قرار داده، تا پناهگاه‌شان باشد در مقابل برف سنگین و بادهای سرد. برف می‌آید و برف می‌آید، حیوانات می‌دانند هیچ خوردنی پیدا نمی‌شود روی زمین. اما در هوای خاکستری بامدادان، می‌آید فلورینا و حیوانات می‌دانند او غذا می‌آورد برای آن‌ها.»

انتشارات کودکان، کتاب «کولاک» را با شمارگان هزار نسخه منتشر کرده است.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار