موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
205740
۰۶ تیر ۱۳۹۸

آزمون‌های آنلاین کانون زبان ایران کمک به حفظ محیط زیست

رییس کانون زبان ایران در نشست فصلی مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد، برگزاری آزمون آنلاین را یک اتفاق خوب و یک صرفه‌جویی بزرگ در مصرف کاغذ عنوان کرد که به مراقبت از محیط زیست کمک می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، او توضیح داد با در اختیار گرفتن 27 سرور مشکلاتی که در ترم گذشته به‌وجود آمد حل شد و اکنون این آزمون‌ها به خوبی در حال برگزاری است.

مومنی همچنین از تغییر شیوه ارایه کتاب‌های کانون زبان به زبان‌آموزان به شیوه ارسال پستی با همکاری اداره کل نظارت بر چاپ و توزیع کانون خبر داد.

تبادل تجربه برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون نیز در این نشست به مدیران کل کانون توصیه کرد که با تبادل اندیشه از تجربه‌های استان‌هایی که برای بهبود وضعیت معیشتی همکاران‌شان به خوبی تلاش کرده‌اند، استفاده کنند.

امیرحسین آزادی‌وفا در این نشست درباره‌ی استفاده از فرم قرارداد کار معین برای کارکنان قراردادی کانون توضیح‌هایی ارایه و تاکید کرد: استفاده از این فرم‌ها یک تکلیف قانونی است که برعهده همه سازمان‌ها و کانون گذاشته شده است و ما هیچ نقشی در طراحی این فرم‌ها نداشتیم. ضمن اینکه این فرم قرارداد کارمندی است و کارگری نیست اگرچه برخی از سرفصل‌های آن با یکدیگر مشابه است و اجازه هیچ نوع تغییری در این سرفصل‌ها به سازمان‌ها داده نمی‌شود.

 

 

او توضیح داد که برخی از سرفصل‌های این فرم قرارداد مانند حق مناطق عملیاتی به دلیل یک مشکل نرم‌افزاری تاکنون پرداخت نشده اما این ارقام از ابتدای سال 1398 در شمار معوقات همکاران قرار می‌گیرد و به‌آن‌ها پرداخت می‌شود.

در ادامه این نشست قاسم تنها مدیر دفتر مرکزی حراست کانون با مدیران کل کانون گفت‌وگو و ضمن بیان برخی سیاست‌ها و مسایل کاری این حوزه‌، به پرسش‌های آنان پاسخ گفت.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات کانون نیز در بخشی از سخنانش پاسخ‌گویی به سازمان‌های فرادستی مانند امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه و اجرای اصلاح نظام اداری دور دوم را از مهم‌ترین وظایف این دفتر عنوان و بر اهمیت ارایه آمار دقیق و صحیح و اصلاح نرم‌افزار کتاب‌داری کانون تاکید کرد.

محمدعلی مقیمی همچنین پیگیری اجرای بخشنامه‌های رسمی سازمان را و بر اساس آن ارزیابی عملکرد و امتیازدهی به استان‌ها را از دیگر مسئولیت‌های این دفتر برشمرد.

او در ادامه، اهمیت توجه بیشتر به ارباب‌رجوع در تابستان مراکز کانون را با توجه به افزایش شمار مراجعه‌کنندگان یادآور شد.

 

 

تاکید بر توجه بیشتر به کارکردهای خبری شبکه‌های اجتماعی

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون سخنران دیگر این نشست به تجربه اطلاع‌رسانی طرح پیک امید و پوشش خبری تلاش‌های امدادرسانان فرهنگی کانون در حادثه سیل ابتدای سال 1398 در استان‌های مختلف اشاره و از تلاش کارشناسان روابط عمومی کانون این استان‌ها در این زمینه قدردانی کرد.

حامد رهنما با بیان این که امروزه گاهی شبکه‌های اجتماعی به عنوان نخستین منبع خبر در جریان‌های رسانه‌ای نقش‌آفرینی می‌کنند از مدیران کل کانون خواست که نسبت به ایجاد صفحه‌های رسمی کانون استان‌ها در شبکه‌های اجتماعی اهتمام بورزند و این اقدام را یک مساله فرعی در کنار فعالیت‌های اصلی نبینند.

برگزاری تورهای رسانه‌ای برای خبرنگاران رسانه‌ها و فعالان محبوب مردم در شبکه‌های اجتماعی از فعالیت‌های کانون به عنوان یک تجربه موفق اجراشده در اداره کل روابط عمومی کانون و تعمیم آن به استان‌ها به ویژه در جریان برگزار یبرنامه‌های تابستانی و پویش تابستان شاد کانون مدیران کل پیشنهاد شد.

همچنین کیفیت‌بخشی به خروجی‌های تصویری و گرافیکی کانون مانند پوسترها و تیزرها با توجه به سابقه درخشان کانون در این حوزه، آمادگی روابط عمومی برای همکاری در تهیه تیزرها و گزارش‌های تصویری و توجه به ارزش‌های خبری در انتشار خبرهای استانی کانون و پرهیز از مدیرمحوری در خروجی‌های رسانه‌ای کانون، از توصیه‌های تخصصی رهنما به مدیران کل کانون بود.

این نشست روزهای 29 و 30 خرداد 1398 در شهر مقدس مشهد به میزبانی کانون استان خراسان رضوی برگزار شد.

منبع: کانون پرورش فکری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار