موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
205605
۰۳ تیر ۱۳۹۸

اثرگذاری پوشاک مدارس در تمامی شئون زندگی دانش‌آموزان

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بر ضرورت شکل‌گیری انجمن پوشاک مدارس در راستای انجام یک سلسله اقدامات و مأموریت‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش کودک پرس ، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و مشاور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره ضرورت تشکیل انجمن پوشاک مدارس و لزوم تبیین اهداف و مأموریت‌های این انجمن اذعان داشت: موضوع راه‌اندازی انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی یکی از مهم‌ترین تکالیف حوزه‌های مختلف در فعالیت‌های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و به عبارتی انجمن‌ها باهدف اجرای یک سلسله اقدامات و مأموریت‌ها که درنهایت منجر به ارتقاء توانمندی‌ها، ایجاد جامعیت، ایجاد ارتباط متقابل، شناخت و معرفی ظرفیت‌ها و پذیرش برخی مسؤولیت‌ها و مأموریت‌های فرهنگی، عمومی و اجتماعی می‌شود، تشکیل می‌شوند.

قبادی بر ضرورت شکل‌گیری انجمن پوشاک مدارس در راستای انجام یک سلسله اقدامات و مأموریت‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی تأکید و تصریح کرد: صرف‌نظر از اینکه این انجمن در چه حوزه‌ای قصد تلاش دارد، ماهیت انجمن‌ها و تشکل‌ها در راستای پذیرش عمومی و ایجاد ارتباط منطقی میان اعضای تخصصی و مؤثر یک موضوع شکل می‌گیرد که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز انجمن‌های متعددی وجود دارد که با گرایش‌های تخصصی کار می‌کنند و نمونه‌های آن در حوزه‌های مختلف همچون موسیقی، تجسمی و کتاب نیز مشهود است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه به حوزه‌های تخصصی پوشاک مدارس اشاره کرد و گفت: باوجود انجمن پوشاک مدارس است که می‌توان این موضوع تخصصی را به نمایندگی از جامعه عضو و هدف در فعالیت‌ها مشارکت داد و چه بسا سه سال پیش یا قبل‌تر در حوزه مد و لباس تصور راه‌اندازی چنین انجمنی وجود نداشت.

وی اذعان داشت: به‌مرور و با توسعه فعالیت‌های حوزه مد و لباس با فعالیت‌های متنوع تخصصی همچون برپایی نخستین نمایشگاه پوشاک مدارس متوجه شدیم که این ظرفیت وجود دارد که در قالب تشکل‌ تخصصی به این موضوع پرداخته شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بیان کرد: در حوزه پُردامنه پوشاک مدارس، فعالیت‌های متعدد و متنوعی وجود دارد چراکه در بخش‌های مختلف، گرایش‌های متعددی دیده می‌شود که ممکن است با ضعف‌هایی نیز در هر حوزه مواجه باشد و انجمن می‌تواند در مسیر برطرف کردن این مشکلات گام‌های مؤثری بردارد.

وی گفت: بسیاری از مشکلات را می‌توان در حوزه پوشاک مدارس برشماریم و از این گرایش به‌عنوان حوزه‌ای تخصصی، پرمخاطب، پردامنه، ثمربخش، مرتبط با آحاد جامعه و البته تأثیرگذار در ادامه زندگی افراد از آن یاد کنیم. از همین رو است که کارشناسان معتقدند جریان پوشاک مدارس علاوه بر اینکه در هر مقطع تحصیلی اثرگذار و فعال است در ادامه زندگی افراد هم اثراتی را خواهد داشت. درعین‌حال پرداختن به این امر، حرکتی منطقی و بدیهی است که نیاز به پژوهشی فوق‌العاده ندارد چراکه رفتار خوب و عملکرد مناسب در مقاطع مختلف و توجه به لباس فرزندانمان در دوران تحصیل می‌تواند اثر مثبت به‌جا گذارد و در همین رابطه رفتار نادرست تبعات منفی به دنبال دارد.

قبادی در خاتمه با تأکید بر اینکه فعالیت و عملکرد انجمن پوشاک مدارس در تمامی شئون زندگی فرزندانمان مؤثر است، اظهار داشت: آنچه قطعی است آنکه لباس مدرسه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بدون شک تبیین اهمیت چند جانبه این مقوله در اولویت برنامه‌های انجمن پوشاک مدرس  قرار خواهد داشت چرا که ممکن است مطالعه کتب غیردرسی توصیه‌ای و اختیاری باشد اما لباس مدارس به دلیل مقررات امری اجباری بوده، بنابراین این الزامی بودن را باید با مسیر انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی و همچنین نهاد فردی و اجتماعی در تعامل با مدرسه آمیخت تا به نتایجی مطلوب و در خور توجه دست یافت.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار