موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
205575
۲۷ شهریور ۱۳۹۸

نشست کتابخوان کودک و نوجوان در آستارا برگزار شد

نشست کتابخوان کودک و نوجوان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در آستانه سال تحصیلی جدید و با معرفی ۲۰ کتاب مرتبط با جامعه هدف در آستارا برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا در این نشست در مدرسه اسپیناس این شهرستان گفت: حدود چهار هزار کتاب کودک در کتابخانه ها موجود است و هر کتابخانه با برگزاری کارگاه قصه گویی با شرکت ۲۰ تا ۳۰ کودک در ماه، علاوه بر قرائت قصه ها، تلفظ واژگان و تحلیل داستان را آموزش می دهد.

آرزو عباس زاده افزود: دانش آموزان در تعطیلات تابستان با مراجعه به کتابخانه ها از کتاب های غیر درسی استفاده کردند و با توجه به سیاست نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای حضور کودکان در کتابخانه ها، برنامه های مفرح کتابخوانی برای آنها اجرا می شود.

وی گفت: در قالب طرح با کتاب متولد شو، که در سه ماه گذشته با استقبال مادران مواجه شد، ۱۵۰ بسته فرهنگی شامل کتاب صوتی لالایی، کاردستی و فرم عضویت رایگان کتابخانه ها، به مادران و فرزندان توزیع شد.

عباس زاده ادامه داد: عضویت مادران و نوزادان در کتابخانه ها برای انس با کتاب، مهم است و در هفته دفاع مقدس با حضور بانوان شاغل دستگاه های اجرایی در فرمانداری آستارا نشست کتابخوان برگزار خواهد شد.

چهار کتابخانه آستارا با یک هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و ۴۵ هزار جلد کتاب در ۳۸ هزار عنوان، ۲ هزار عضو دارند و پیش بینی می شود سال تحصیلی جدید در این شهرستان، با حضور ۱۷ هزار دانش آموز در مدارس آغاز شود.

 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار