موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
205532
۰۲ تیر ۱۳۹۸

کتابی برای تحول و فراز و نشیب‌های تربیتی

کتاب «خانم مربی» با روایتگری سعیده صدیق‌زاده با محوریت کتاب کاری برای مربیان پرورشی، معلمان و مادران با حضور جمعی از مربیان و پژوهشگران حوزه تربیتی رونمایی شد.

به گزارش کودک پرس ، آیین رونمایی از کتاب «خانم مربی» با استقبال خوب معلمان و مربیان پرورشی مشهدی در دبیرستان علوم و معارف اسلامی برگزار شد.

در این برنامه، سعید خورشیدی سردبیر نشریه راه، حسین باغگلی مدیر مدارس امام رضا(ع)، رقیه فاضل پژوهشگر مسائل تربیتی، سعیده صدیق‌زاده مربی پرورشی مدارس مشهد از ابتدای انقلاب و راوی این کتاب، مرضیه ذاکری نویسنده کتاب به ایراد سخنانی درباره این کتاب پرداختند.

این برنامه به میزبانی بنیاد فرهنگی رضوی و با همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب، جمعی از مربیان پرورشی مدارس و پژوهشگران حوزه تربیتی حضور داشتند.

سعید خورشیدی در آیین رونمایی از کتاب خانم مربی گفت: حوزه تجربه یکی از عرصه‌ها و مسیرهای رسیدن به گزاره‌های علمی و فهم حقایق علمی در حوزه‌های مختلف است.

سردبیر نشریه راه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در تاریخ معاصر کشور به دلیل وقوع پدیده انقلاب و نهضت امام خمینی، تجربه و فرصت بی‌نظیری برای ایران در مقایسه با ملت های هم عصر خود ایجاد شده، افزود: در نهضت امام راحل و پدیده انقلاب اسلامی فرصت کردیم تا چالش‌های بزرگ داشته باشیم و مبتنی بر انگیزه‌های معنوی با قدرت‌های بزرگ مادی چالش داشته باشیم.

روایتی از جریان شکل‌گیری امور پرورشی و تحولات آن
در ادامه حسین باغگلی با اشاره به ویژگی خاص کتاب خانم مربی اذعان کرد: این کتاب روایت بسیار خوب از روند تربیتی و آموزشی داشته که برای مربیان، معلمان و مادران در تربیت فرزندان آموزنده است.

مدیر مجموعه مدارس امام رضا، داستان زندگی صدیق‌زاده را همزمان با تحولات فکری و اجتماعی در یک خانواده مذهبی دانست که روایتی از جریان شکل‌گیری امور پرورشی در مدارس و تحولات این حوزه در ادوار مختلف را به خوبی بازگو می‌کند.

وی با بیان اینکه ریزبینی در این کتاب مشهود است، گفت: در پایان کتاب از بی‌توجهی به مربیان پرورشی گلایه شده  است. اما خاصیت کتاب نشان‌دهنده این است که انسان‌ها مبتنی بر نیاز و فهم از موقعیت، دست به تولید و خلاقیت می‌زنند.

کتاب «خانم مربی» کتاب تحول است
رقیه فاضل با بیان اینکه بحث زن و مادری در کتاب «خانم مربی» بسیار جامع است و در همه جوانب توانسته ورود پیدا کند، اضافه کرد: این کتاب حرف‌های جدی در تحول نظام آموزش و پرورش دارد و بحث تحول و سند تحول که یکی از مسائل جدی نظام آموزشی فعلی ماست، به خوبی به آن پرداخته شده است.

این فعال فرهنگی و تربیتی در ادامه تصریح کرد: خانم صدیق‌زاده اشاره کردند که کار بزرگ شهیدان رجایی و باهنر مبنایی برای فعالیت مربیان پرورشی در مدارس ارائه داد و بر روی نقاط استراتژیک انقلاب دست گذاشت که بسیار قابل تقدیر است.

فاضل در ادامه گفت: کتاب خانم مربی، کتاب تحول است و فراز و نشیب‌های تربیتی که در سیر تحولات رخ می‌دهد به خوبی نشان‌می‌دهد.

شیوه تربیتی در هر مدرسه‌ای متفاوت است
سعیده صدیق‌زاده بیان کرد: آنچه که در کار امور تربیتی اهمیت دارد این است که باور کنیم هیچ مدرسه‌ای مثل دیگری نیست و هر مدرسه‌ای نیاز به یک طرح و برنامه مخصوص خود دارد که مربیان تربیتی ما باید به آن توجه کنند.

مربی پرورشی و راوی کتاب خانم مربی تصریح کرد: بعد از بازنشستگی با خود گفتم تجربیاتم را در اختیار دیگر مربیان تربیتی قرار دهم، به نواحی آموزش و پرورش اطلاع دادم که می‌توانم این تجربیات را رایگان در اختیارشان قرار دهم، اما استقبالی نکردند.

مرضیه ذاکری نویسنده کتاب نیز درباره چگونگی تحقیق و تدوین این کتاب گفت: نگاه ما استفاده کامل از تمام تجربیات مربیان پرورشی بود که به نمونه‌ای کامل و جامع برای استفاده مربیان پرورشی برسیم.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار