موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
205429
۲۶ شهریور ۱۳۹۸

معرفی الگو برای نسل نوجوان و جوان در حوزه سواد رسانه‌ای جزو ضروریات است

مدرس سواد رسانه‌ای گفت: یکی از مشکلات ما نداشتن الگوی ایرانی و اطلاع نداشتن از افراد موفق ایرانی است، این درحالی است که ما بدون داشتن الگو و انتقال حماسه‌ها به موفقیت نمی‌رسیم.

به گزارش کودک پرس ، محمدمهدی امیر واقفی در دومین روز از دوره آموزشی تدریس تفکر و سواد رسانه‌ای که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز فضا به سمتی پیش رفته است که در بسیاری از موارد نسل جدید را درک نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر در گذر زمان و متناسب با تغییرات تکنولوژی تغییر نکنیم با مشکل مواجه می‌شویم، لازم است آموزگاران و مدرسان نیز از آن آگاهی داشته باشند.

عضو شورای تالیف کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای ابراز کرد: براساس باور برخی افراد رسانه افراد را تنبل و چاق می‌کند، اما درواقع کارکرد رسانه به این شکل عمل نمی‌کند و حتی برای درمان بیماری‌هایی از قبیل تنبلی چشم قابل استفاده است.

وی افزود: ‌در آینده‌ای نزدیک مجازی و اینترنتی شدن برای مدارس اتفاق می‌افتد و مدت‌هاست راه اندازی آن درحال بررسی است، از این رو به‌روز بودن دارای ضرورت است.

یکی از مشکلات ما نداشتن الگوی ایرانی است

این مدرس سواد رسانه‌ای عنوان کرد: در تمام موارد فعالیت‌های ارزشمند مورد توجه قدرت قرار می‌گیرد و آن مجموعه نیز برای ادامه حیات خود امتیازهایی نیز به قدرت می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر زاویه دید را درست انتخاب نکنیم موفق نخواهیم شد، بازنمایی صحیح نیز دارای اهمیت است و در رسانه از آن استفاده می‌شود.

امیر واقفی بیان کرد: شناخت مخاطب و مردم شناسی بخش مهمی از رسانه و تکنیک‌های اقناعی است و در موفقیت انتقال محتوا و تاثیرگذاری تبلیغ‌ها اثرگذار است.

وی افزود: یکی از مشکلات ما نداشتن الگوی ایرانی و اطلاع نداشتن از افراد موفق ایرانی است، این درحالی است که ما بدون داشتن الگو و انتقال حماسه‌ها به موفقیت نمی‌رسیم.

عضو شورای تالیف کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای اذعان کرد: شناخت بزرگان شهر و کشور و معرفی الگو به نسل جدید دارای اهمیت است و باید در سواد رسانه‌ای معرفی الگو صورت گیرد و مدیران استارتاپی و تولیدکنندگان شناسانده شود تا افراد به هویت خود و کشورشان آگاه شوند.

منبع: دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار