موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
205423
۲۶ شهریور ۱۳۹۸

خلأ طرح‌های جدید در حوزه لباس دختران نوجوان مشهود است

یک کارآفرین در حوزه لباس با اشاره به اینکه در خصوص لباس دختران نوجوان به‌شدت خلأ وجود دارد، بیان کرد: برای راه‌اندازی تولیدی لباس خود در ابتدا و در ایده‌پردازی اولیه، تولید لباس کودک و نوجوان را در اولویت قرار داده و تلاش می‌کردیم با کمک دستگاه‌های اجرایی مربوطه این ایده را عملیاتی کنیم.

به گزارش کودک پرس ، لیلا بهرامی، کارآفرین حوزه لباس در قزوین، با اشاره به اینکه در حوزه لباس دختران نوجوان به‌شدت خلأ وجود دارد، بیان کرد: برای راه‌اندازی تولیدی لباس خود در ابتدا و در ایده‌پردازی اولیه، تولید لباس کودک و نوجوان را در اولویت قرار داده و تلاش می‌کردیم با کمک دستگاه‌های اجرایی مربوطه این ایده را عملیاتی کنیم؛ در ابتدا یک پرسشنامه علمی طراحی و از مادران دارای دختر هشت ساله پرسش کردیم که آیا آن‌ها نیز دچار این مشکل هستند و یا اینکه تولید این‌گونه محصول ضرورتی دارد یا خیر؟

وی ادامه داد: تلاش داشتیم خروجی پرسشنامه‌ها طرحی باشد که مسئولان را متقاعد کند که تولید چنین محصولاتی ضرورت دارد که نهادهای مرتبط یا اختیارات و یا بودجه برای این امر نداشتند؛ وقتی با مراجعات پی‌درپی به نهادهای مرتبط راه به جایی نبردیم تصمیم گرفتیم تولید روسری و ساق دست را با ۱۰ میلیون تومان سرمایه شخصی آغاز کنیم.

این کارآفرین بیان کرد: علاوه بر ما سه نفر دیگر نیز مشغول به کار شدند و با یک تیم پنج نفره تولید را شروع کردیم؛ در شروع کار از هر طرح پارچه‌ای که به نظر خودمان طرح مناسبی داشت ۱۰ متر می‌خریدیم و الان به جایی رسیده‌ایم که خریدهای ۱۰ متری به ۵۰۰۰ و ۱۰ هزار متر و یا حتی بیشتر تبدیل‌شده است؛ از هر ۵۰۰۰ هزار یارد (۹۰ سانتی‌متر) ۴۰۰۰ روسری تولید می‌شود.

وی اشاره کرد: بسیاری از افراد از این ایده استفاده و کپی‌برداری کردند که این امر جای ناراحتی ندارد چون این ایده به‌صورت غیرمستقیم برای بسیاری از افراد شغل ایجاد کرده است.

بهرامی با اشاره به از دست رفتن بخش اعظمی از سرمایه خود در ابتدای کار، بیان کرد: برش حریر ظرافت دارد و به علت عدم تجربه کافی برش‌کار مجبور شدیم حجم عظیمی از تولیدات را از چرخه حذف کنیم. با توجه به اینکه متکی به سرمایه شخصی بودیم هر آنچه کسر می‌شد را مجدداً برای خرید هزینه می‌کردیم؛ تقریباً بعد از یکسال به سوددهی رسیدیم و ضرر نخست نیز جبران شد و سپس روی ریل سود افتادیم.

 

وجود روند باطل در تولیدی‌ها

این کارآفرین تشریح کرد: به‌صورت مستقیم ۳۰ نفر و غیرمستقیم ۶۰ نفر در این تولیدی اشتغال دارند؛ از همان ابتدا اصلی را بنا گذاشتیم و به افرادی که با ما کار می‌کنند بیشترین پرداختی را داشته و آنان نیز حتماً رضایت داشته باشند چون روند باطلی در تولیدی‌ها وجود دارد و آن هم این است که در حق دوزندگان اجحاف می‌شود، آنان را با دستمزد خیلی کم به کار می‌گیرند، مثلاً برای دوخت یک مانتو کامل هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد: تاکنون کسی نبوده است که از مجموعه خارج شود؛ ما به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کنیم به همین منظور یکسری کارگاه‌های خانگی را شناسایی کردیم که خیاطان مجموعه در آن مستقر هستند.

بهرامی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ نوع محصول تولید می‌کنیم، بیان کرد: عده‌ای در حوزه روسری و ساق دست، دامن، کیف و یا شومیز کار می‌کند که تقسیم‌بندی صورت گرفته است چون با تخصصی‌تر شدن کار، مهارت افراد نیز ارتقا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فروش عمده را در سراسر کشور داریم، افزود: به کارآفرینان توصیه می‌کنم قبل از تولید محصول به بازار و نحوه فروش توجه داشته باشند؛ به عنوان مثاال به‌دلیل دایره ارتباطات با دوستان در شهرهای مختلف، شبکه فروش مجموعه ما شکل گرفت و بعدازاینکه محصولات تنوع پیدا کرد برای معرفی خود در شبکه‌ها و صفحات مجازی تبلیغ و هزینه کردیم.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار