2054
۳۱ مرداد ۱۳۹۵

شناسایی سالانه 1300 کودک گدا در پایتخت

تعداد متکدیان جمع آوری شده در چند روز نخست طرح جمع آوری متکدیان پایتخت به 1164 نفر رسیده است.
*شناسایی 139 کودک فعال در باندهای مافیایی

 

عیسی فرهادی فرماندار تهران از جمع آوری 1025 نفر متکدی بزرگسال از ابتدای اجرای طرح جمع آوری متکدیان سطح شهر تهران خبر داد و افزود: در این طرح 139 کودک متکدی نیز از سطح خیابان‌های سطح تهران جمع آوری شدند.

 

فرهادی  با بیان اینکه جمع آوری 500 متکدی دیگر که قبلا شناسایی شده‌اند همچنان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد:‌ البته بحث شناسایی متکدیان زیر 15 سال نیز تا ابتدای مهرماه در قالب این طرح ادامه پیدا خواهد کرد.

 

وی افزود: خوشبختانه به اذعان بسیاری از شهروندان در حال حاضر وضعیت شهر تهران بهبود پیدا کرده و چهره پایتخت از وجود متکدیان پاک شده است.

 

وی با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان در موفقیت طرح جمع آوری متکدیان پایتخت از شهروندان خواست جهت فرهنگ سازی و همکاری شهروندان از کمک به افراد متکدی در خیابان‌های سطح شهر تهران خودداری کنند، بسیاری از افرادی که سر چهارراه‌های شهر تهران برای تکدی‌گری حضور پیدا می‌کنند در قالب شبکه‌های تکدی‌گری به سودجوئی مشغول هستند.
*شناسایی سالانه 1300 کودک گدا در پایتخت

 

وی در مورد کافی بودن مراکز نگهداری آنها، گفت: برای کودکان خیابانی 37 مرکز داریم این در حالی است که بیش از 90 درصد آنها با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند بنابراین باید مددکاری اجتماعی برای آنها انجام شود و به صرف اینکه در خیابان هستند نمی‌توانیم آنها را بگیریم و به مراکز خود بفرستیم.

 

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: در حوزه سالمندان و بیماری مزمن روانی نیز ساماندهی را به استان‌های مربوطه واگذار کرده‌ایم و در تهران ظرفیت نگهداری داریم.

 

فرید گفت: در تهران سال گذشته در بحث معلولان و سالمندان متکدی 300 نفر از شهرداری به سازمان بهزیستی سپرده شد که اغلب متکدیان بی‌خانمان بودند.

 

وی افزود: در بحث کودکان زیر 18 سال نیز سالانه حدود 1300 نفر فقط در تهران در بحث تکدی گری از خدمات ما بهره‌مند می‌شوند که ممکن است خدمات را به صورت روزانه یا شبانه‌روزی دریافت کنند.
منبع:   افکارنیوز
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار