موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
205335
۲۵ شهریور ۱۳۹۸

انتقاد بازیگر سینما و تلویزیون از رویکرد ضعیف و کم مذهبی در آثار تولیدی حوزه کودک

حسن زارعی بازیگر سینما و تلویزیون خواستار تبلیغ سبک زندگی اسلامی-ایرانی در آثار تولیدی حوزه کودک شد تا با ترویج فرهنگ غربی در کشور مقابله کند.

به گزارش کودک پرس ،  حسن زارعی بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این‌که سریال‌های خانوادگی باید دغدغه‌های مردم را نشان دهند، به حوزه گفت: آثار ملودرام در تلویزیون یکی از گونه‌های اصلی است که توانسته مخاطب رسانه ملی را به سمت خود جذب کند، اما یک نکته در این میان وجود دارد، آنهم این‌که اگر تولیدات این حوزه نتواند با کیفیت لازم ارائه شود در دراز مدت تماشاگر را از این دست تولیدات دور خواهد کرد.

وی افزود: اگر سریال‌های خانوادگی بتواند مشکلات مردم را بیان کند جدا از این‌که مردم را جذب خود خواهد کرد به نوعی آلام آنها بازگو خواهد شد. همین مسئله نیز در نهایت ممکن است باعث رفع آن مشکلات توسط مقامات مسئول شود. نکته‌ای دیگری که در این رابطه مطرح است به تاثیرات آثار با کیفیت تلویزیون در حوزه جنگ نرم مربوط می‌شود. این روزها همه می‌دانیم که بسیاری از مردم ماهواره دارد. این نکته را دیگر نمی‌توان کتمان کرد. برای همین اگر آثار تلویزیونی با کیفیت خوبی تولید شود، تماشاگر هیچگاه علاقه‌ای نخواهد داشت تا به سمت آن آثار سوق پیدا کند.

 

این بازیگر ادامه داد: برنامه و سریال‌های ماهواره شاید در ظاهر برای عده‌ای جذابیت داشته باشند، اما تاثیرات آن به نظرم به روی زندگی خانواده غیر قابل کتمان است، زیرا این تولیدات نهاد خانواده را هدف قرار داده‌اند و می‌خواهند با از بین بردن قبح برخی رفتار فرهنگ ایرانی اسلامی را تضعیف کند. برای همین هم به روی کیفیت تولیدات خانوادگی تلویزیون تاکید ویژه دارم.

زارعی در پاسخ به این سوال که بیان موضوعات دینی در آثار نمایشی چگونه باید لحاظ شود، بیان کرد: این شکل از فیلمسازی بسیار حائز توجه است به ویژه که در این رابطه کارهای بسیاری هم تولید می‌شود، اما از نگاه شاید بسیاری از این آثار کیفیت لازم را نداشته باشد، چون به معنای مورد نظر نگاهی سطحی دارند. در همین رابطه هم اکنون مشغول بازی در سریالی به نام «مرضیه» که از چند روز دیگر روی آنتن خواهد رفت. این فیلم به نوعی محرم و عاشورا را مد نظر دارد، اما در قالب زندگی روزمره به این موضوع توجه می‌شود. این شکل کار به نظرم زیباست و باید نمونه‌های مشابه آن بیشتر تولید شود.

 

زارعی با تاکید بر این‌که سینمای دینی نباید تنها منحصر به یک شکل از فیلمسازی باشد، گفت: به نظرم گونه‌ای که می توانند در سینما موضوعات دینی را مد نظر قرار دهند تنها به یک یا دو نوع ژانر خلاصه نمی‌شود. برای مثال از گونه طنز نام می‌برم. این شکل کار تنها خنده و شوخی نیست، بلکه برخی مواقع نقدهای اجتماعی را هم مد نظر دارد، پس اگر مفاهیم دینی هم در این عرصه مد نظر قرار گیرد، به نظرم اتفاق بسیار خوبی در سینما و تلویزیون رخ داده است.

این بازیگر تاکید کرد: گونه دیگری که انتظار می‌رود به آن بیشتر در حوزه کارهای دینی توجه شود، سینمای کودک است، اما متاسفانه، این گونه دیگر آن رونق گذشته را ندارد و جز سالی چند فیلم در حوزه کودک، اثری تولید نمی‌شود، در صورتی‌که اینگونه بهترین محل برای پرورش مخاطب آینده سینماست، به ویژه در حوزه کارهای دینی می‌توان با تبلیغ درست موضوعات بازتاب‌های بسیاری خوبی گرفت.

 

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: اکثر هنرمندان این سرزمین دغدغه دینی و میهنی دارند، پس اگر به آنها امکانات لازم داده شود و همینطور اعتماد وجود داشته باشد، آنها قادرند سبک زندگی ایرانی – اسلامی را تبلیغ کنند، البته به شرطی که مفهوم مورد نظر به آنها دیکته نشده، بلکه اجازه داده شود، خود درباره کارشان تصمیم بگیرند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار