موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
205296
۲۹ خرداد ۱۳۹۸

نمایشگاه آثار تصویرگری براتیسلاوا

آثار منتخب تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا پس از نمایش در شهرهای سنندج، کرمان، اهواز و مشهد از ۳۰ خرداد تا ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در گالری اشراق شهر قم به نمایش درمی‌آید.

به گزارش کودک پرس ، در نمایشگاه آثار تصویرگری براتیسلاوا که از ۳۰ خرداد تا ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در شهر قم برپا می‌شود ۴۲ اثر از تصویرگران ایرانی و اسلواک که موفق به دریافت جایزه این مسابقه شده‌اند در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد که در این میان ۲۹ تصویرگری از اسلواک و ۱۳ اثر از ایران است.

بر اساس خبر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با برپایی نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا، کارگاه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان نیز با حضور کمال طباطبایی روز ۵ تیر از ساعت ۱۰ تا ۱۷ برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه باید از قبل در انجمن هنرهای تجسمی قم ثبت‌نام کنند.این نمایشگاه با همکاری انجمن هنرهای تجسمی قم برپا می‌شود و آیین گشایش آن با حضور سفیر کشور اسلواکی در ایران و علی بوذری داور ایرانی این مسابقه در ساعت ۱۸ روز ۳۰ خرداد و در محل گالری اشراق شهر قم برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است برپایی نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا در شهرهای مختلف کشور براساس هماهنگی اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سوزانا جاروسوا مدیر اجرایی این رویداد از سال گذشته آغاز شد و قم پنجمین میزبان این نمایشگاه است.

دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا زیر نظر دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) هر دو سال یک‌بار در شهر براتیسلاوا در کشور اسلواک برگزار می‌شود و کانون به‌عنوان نماینده ایرانی این مسابقه در هر دوره با اعلام فراخوان به ناشران و جمع‌آوری آثار برگزیده تصویرگران ایرانی اقدام به برگزاری نشست داوری با حضور تصویرگران و کارشناسان برگزیده این حوزه می‌کند.

دوسالانه‌ تصویرگری براتیسلاوا مهم‌ترین و منحصر به‌فردترین رویداد در زمینه‌ تصویرگری کتاب کودک و نوجوان است که با پشتیبانی یونسکو و همکاری شعبه‌های ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان از کشورهای مختلف در کشور اسلواکی به مدت ۵۰ سال است که برگزار می‌شود.

افتتاحیه دوره بعدی این مسابقه شامل بخش انتخاب آثار، سمپوزیوم و کارگاه تصویرسازی ۳ آبان ۹۸ (۲۵ اکتبر ۲۰۱۹) در شهر براتیسلاوا کشور اسلواک با شرکت آثار ۱۵ تصویرگر ایرانی برگزار خواهد شد.

گفتنی است در دوره‌های مختلف این رقابت هنری نورالدین زرین‌کلک، فرشید مثقالی، بهزاد غریب‌پور، ابوالفضل همتی‌آهویی، سیروس طاهباز، مهنوش مشیری، علی بوذری از اعضای هیأت داوران این مسابقه بوده‌اند.

علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا می‌توانند از ۳۱ خرداد تا ۱۹ تیر ۱۳۹۸ هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۰ به نگارخانه اشراق واقع در قم خیابان صفائیه بین کوچه ۱۷ و ۱۹ مراجعه کنند.

منبع: ایبنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار